10

ربات‌های سخن‌گو جایگزین پیشخدمت دررستوران ها

  • کد خبر : 3271
  • 09 مرداد 1399 - 21:08
ربات‌های سخن‌گو  جایگزین پیشخدمت  دررستوران ها
گروهی از محققان برج فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر ربات‌های سرویس رسانی را طراحی کرده و ساختند که از آن‌ها می‌توان در رستوران‌ها برای ارائه سرویس‌های سفارش شده از سوی مشتریان بهره برد.

به گزارش اراده نیوز،اسماعیل مهرابی ازمحققان این طرح با اشاره به طراحی و ساخت ربات “خوش آمدگو” و “سرویس رسان” گفت: با راه اندازی مجتمع رباتیکی ایران تعدادی از ربات‌های ساخته شده شامل ربات‌ خوش آمدگو و سرویس رسان با تعامل با انسان به کار برده شد و این ربات‌ها در این مجتمع سرویس رسانی خواهند کرد.

او با اشاره به ویژگی‌های ربات‌های ساخته شده، اظهار کرد: این ربات‌ها دارای حس شنوایی هستند و از قابلیت تعامل با انسان برخوردارند و می‌توانند به زبان‌های فارسی و انگلیسی صحبت کنند.

او با اشاره به جزئیات کاربری مجتمع رباتیکی، خاطر نشان کرد: روند سفارش در این مجتمع به صورت مدرن و تکنولوژیک است، به گونه‌ای که ثبت سفارش‌ از طریق تبلت‌های روی میزها انجام می‌شود و پرداخت هزینه نیز به صورت الکترونیکی و آنلاین برنامه ریزی شده است. با بیان اینکه در این مجتمع چندین ربات سرویس‎های سفارش داده شده را ارائه می‌کنند، یادآور شد: برای حرکت این ربات‌ها هیچ مسیری مشخص نشده و به گونه‌ای در آنها برنامه ریزی شده است که با هم برخورد نخواهند کرد و ربات‌های ساخته شده بدون داشتن مسیر قبلی به درستی راه خود را برای رسیدن به مقصد طی می‌کنند.

او محقق تعامل ربات‌ها با انسان را یکی از خصوصیات این ربات‌های هوشمند نام برد و یادآور شد: این ربات‌ها قادرند با انسان صحبت کنند و قادر هستند حس خوشحالی و یا ناراحتی را توسط چهره خود به انسان منتقل کنند.

محققاان این طرح با اشاره به راه اندازی فست فودهای الکترونیکی در کشورهایی مثل چین، سنگاپور، مالزی، انگلیس و آمریکا اضافه کرد: اکثر ربات‌های ساخته شده از روی خطوط مشخصی مسیریابی و حرکت می‌کنند و هیچ تعاملی با انسان ندارند، در صورتی که ربات‌های ساخته شده در این شرکت از طریق الگوریتم‌های هوشمندی که برای آنها طراحی شده، مسیریابی می‌کنند.

ربات‌های خوش آمدگوی این شرکت با حالات مختلف انیمیشین صورت با مشتریان به زبان فارسی و یا انگلیسی صحبت و پس از خوش آمدگویی آنها را راهنمایی می‌کنند و از سوی دیگر مشتریان می‌توانند سوالات خود را از ربات بپرسند.

روی هر میز یک تبلت نصب شده و مشتریان توسط اپلیکیشن اختصاصی مجموعه سفارش غذا داده و تعدادی از ربات‌های سرویس رسان به ارائه سرویس‌های غذا می‌پردازند. بعلاوه، ربات در هنگام ارائه خدمات با شما صحبت کرده و از شما می پرسد که آیا به خدمات دیگری نیاز دارید یا خیر؟

ربات‌های ویژه کودکان با عنوان “ربوکیدز” از دیگر محصولات دانش بنیان این شرکت است. این گروه در معرفی این ربات‌ها تاکید دارند که “در روبوکیدز درهای جدیدی از جهان فناوری به روی بچه‌ها باز می‌شود که زبان آن، زبان شادی و سرگرمی است”. ربات‌ها قوه تخیل آنها را تقویت می‌کنند و به ناکجا سوق می‌دهند. ماموریت روبوکیدز پاسخ به روح همیشه متعجب کودکان است. رویای روبوکیدز این است که روزی بچه‌ها به عقب نگاه کنند و فکر کنند: “رویای من توسط یک ربات آغاز شد”.

اخبارمرتبط:

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.