10

ارائه خدمات ۴۲ شتابدهنده و مرکز نوآوری به شرکت‌های خلاق

  • کد خبر : 3416
  • 16 مرداد 1399 - 9:11
ارائه  خدمات ۴۲ شتابدهنده و مرکز نوآوری به شرکت‌های خلاق
42 شتابدهنده و مرکز نوآوری به شرکت‌های خلاق خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش اراده نیوز،بسیاری از پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری و دیگر بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور به شرکت‌های خلاق خدمات ارائه می‌دهند. در همین راستا ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی از راه‌اندازی ۴۲ شتابدهنده و مرکز نوآوری حمایت کرده است.

برنامه حمایت از زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، هم راستا با قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرا شده است. در حال حاضر شرکت‌های خلاق از ۳۰ شرکت به بیش از ۸۰۰ شرکت افزایش یافته‌اند. با توجه به افزایش روزافزون تعداد شرکت‌های خلاق و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های این شرکت‌ها، بستر‌سازی برای حمایت از فعالیت این شرکت‌ها نیز شدت گرفته است.

استارتاپ‌هایی که در دوره رشد قرار است به شرکت خلاق تبدیل شوند، نیاز به خدمات تخصصی دارند. این خدمات اگر به صورت ویژه ارائه شود می‌تواند، منجر به ایجاد نتایج بهتری شود.

در این راستا، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد بیش از ۴۲ شتابدهنده و مرکز نوآوری حمایت کرده است. این حمایت باعث شده است تا این مراکز،  توجه ویژه‌ای به شرکت‌های خلاق داشته باشند و بخشی از فعالیت‌های خود را به این شرکت‌ها اختصاص دهند.

مرکزنوآوری و شتابدهی تگ‌کرمان،مرکزنوآوری صنایع خلاق رشت، مرکز فناوری ونوآوری دانشگاه‌صنعتی‌‌امیر‌کبیر، مرکز نوآوری البرز، مرکز رشد دانشگاه علامه طباطبایی و مرکز نوآوری روستایی خلاق خراسان شمالی، از جمله این مراکز هستند.  پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک، تعداد شرکت‌های خلاق به بیش از هزار شرکت افزایش یابد.

اخبارمرتبط:

بهره مندی شرکت های خلاق از خدمات صادراتی

افزایش بهره‌وری صنایع فولاد با راه‌اندازی مرکز نوآوری تحول دیجیتال

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.