8

افزایش۲۵درصدی استفاده از رنگ‌های نانوی ایرانی در هواپیماهای داخل کشور

  • کد خبر : 3439
  • 19 مرداد 1399 - 7:37
افزایش۲۵درصدی استفاده از رنگ‌های نانوی ایرانی در هواپیماهای داخل کشور
مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام از تامین رنگ ۲۵ درصد از هواپیماهای داخل کشور توسط این شرکت خبر داد، رنگ‌هایی که با استفاده از فناوری‌نانو تولید شده‌اند.

به گزارش اراده نیوز،رنگ ضداسکایدرول بدنه هواپیمای شرکت گوهرفام چسبندگی زیاد به زیرلایه، انعطاف‌پذیری و خواص مکانیکی مناسب، مقاومت شیمیایی زیاد در برابر موادی مانند روغن اسکایدرول و همچنین مقاومت در برابر شره شدن (Sagging) را فراهم کرده است.

نوبخت قره‌داغی مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام در این باره می‌گوید: «طی سال‌های گذشته روند استفاده از رنگ‌های نانوی ایرانی در هواپیماهای داخل کشور افزایش یافته است، به طوری که سهم ما از این بازار از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد رسیده است، یعنی این که در حال حاضر ۲۵ درصد از هواپیماهای قابل رنگ شدن در کشور با استفاده از رنگ‌های نانویی شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام رنگ‌آمیزی می‌شوند.»

او می‌افزاید: «ماهان و زاگرس و بسیاری از شرکت‌های هوایی از رنگ‌های ما استفاده می‌کنند. دلیل حضور ما در این حوزه به استانداردهای بالای صنعت هواپیماسازی باز می‌گردد، در واقع این صنعت بسیار سخت‌گیر بوده و کیفیت از اهمیت خاصی در این صنعت برخوردار است. از این رو فعالیت در صنعت رنگ‌ برای استفاده در بخش هوایی به ارتقاء شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام کمک شایانی کرده است به طوری که به ما انگیزه بیشتری برای فعالیت در این صنعت را می‌دهد. فعالیت در این صنعت شبیه به رقابت در سطح جهانی است چرا که استانداردها جهانی بوده و جایی برای خطا و اشتباه وجود ندارد.»

او از انگیزه‌های بالای این شرکت برای صادرات خبر داد و افزود: «به دنبال صادرات هستیم و کارهایی نیز در این بخش صورت گرفته است. هر چند که ابتدا باید سبد محصولات را کامل کنیم، در بخش هوایی رنگ‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید این طیف محصولات را کامل کنیم تا در بخش صادرات شانس موفقیت داشته باشیم. هر چند که در حال حاضر مزیت‌های زیادی داریم، کیفیت بالا و قیمت کم از جمله این مزیت‌ها است. چندی پیش که قیمت محصولات شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام را با چند نمونه خارجی مقایسه می‌کردیم مشخص شد که قیمت ما یک سوم تا یک پنجم برخی نمونه‌های خارجی است و در عین حال به طور کامل ملزومات استاندارد  را نیز برآورده می‌کند، بنابراین با وارد شدن به بازارهای بین‌المللی شانس موفقیت بالا خواهد بود.»

به گفته مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام این شرکت علاوه برتامین رنگ صنعت هوایی، در بخش‌هایی نظیر خودروسازی، لوازم خانگی و صنعت فولاد نیز فعالیت داشته و رنگ‌های مورد نیاز این صنایع را نیز تامین می‌کند.

شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام در سال ۱۳۶۸ توسط جمعی از مدیران صنایع که سابقه دیرین در زمینه تولید رنگ و پوشش‌های صنعتی داشته‌اند تاسیس شد و با هدف ارتقاء سطح کیفی و رسیدن به خودکفایی به فعالیت خود ادامه داده است.

اخبارمرتبط:

تولید لکه‌برهای نانو ایرانی بدون نیاز به شستشو

تولید نسل جدید نمایشگرهای OLED تک‌رنگ با فناوری نانو

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.