به گزارش اراده نیوز،در این روزهایی که بسیاری از کسبوکارها در دنیا روندی نزولی دارند و اوضاعشان خوب نیست، بازار خدمات آنلاین داغ شده است. خدماتی که با استفاده از زیرساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات رونق گرفتهاند و میزان حضور مردم در جامعه را کاهش دادهاند.
کرونا این بیماری موذی و کشنده آمد تا همه معادلات جهانی را به هم بریزد. معادلاتی از جنس سیاسی و اقتصادی تا آموزشی و نحوه زندگی روزمره مردم. با آمدن کرونا همه کشورها مدلهای جدیدی از مدیریت را تجربه کردند. مثلا آموزش آنلاین و مجازی شیوهای بود که برای نخستین بار در بسیاری از کشورها تجربه شد.
اما ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نگاهی مشترک تلاش کرد از ظرفیتهای آنلاین موجود در کشور بیشتری استفاده را ببرد و با مشارکت دانشبنیانها خدمات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری و غیره به صورت مجازی و آنلاین ارائه شود.
در همین تلاش مشترک ۶۰۰ شرکت و استارتاپ حضور دارند و به صورت مجازی و غیرحضوری خدماتی در حوزههای آموزش، سلامت، ورزش، سرگرمی و توریسم، تولید محتوا، نوآوری اجتماعی، فروشگاهها و غیره به مردم ارائه میکنند.
یکی از برنامههای معاونت علمی و فناوری برای ارائه سرویس به استارتاپها، راهاندازی کمپین کرونا پلاس بود. در حال حاضر ۶۰۰ شرکت و استارتاپ فعال در حوزه خدمات آنلاین در این کمپین حضور دارند و سرویسهای مرتبط با بیماری کرونا را ارائه میکنند.
اخبارمرتبط:
طراحی الگوی راهبردی بین المللی سازی شرکت های دانش بنیان ایرانی