8

ساخت توربین‌های بخار برای صنایع مادر در کشور

  • کد خبر : 3564
  • 26 مرداد 1399 - 9:30
ساخت توربین‌های بخار برای صنایع مادر در کشور
توربین بخار برای صنایع حیاتی و مادر در کشور محصول دانشی گروهی از محققان یک شرکت دانش بنیان است که از لحاظ کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های اروپایی و آمریکایی است.

به گزارش اراده نیوز، قائم مقام مدیرعامل این شرکت داش‌بنیان بابیان اینکه توربین بخار برای صنایع حیاتی و مادر در کشور محصول دانشی گروهی از محققان یک شرکت دانش بنیان است،گفت:این توربین ها که از لحاظ کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های اروپایی و آمریکایی است و کاربردی شدن آن در صنایع از خروج ارز جلوگیری خواهد کرد.

مرتضی توسلی ،توربین‌های بخار را از تجهیزات راهبردی در صنعت به ویژه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی دانست و افزود: با اعمال تحریم‌ها، تامین قطعات و تجهیزات در این صنعت حیاتی و مادر با مشکلات اساسی مواجه شد و بر این اساس با هدف بومی‌سازی طراحی و ساخت توربین‌های بخار زیر ۳ مگاوات طرح تحقیقاتی را تعریف و اجرایی کردیم.

اویادآورشد: این توربین‌ها دارای کاربردهای فراوان در صنایع گوناگون است که شامل سیستم‌های CHP، به عنوان Driver در پمپ‌ها و کمپرسورهای پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و سایت‌های گازی و به عنوان جایگزین الکتروموتورها در پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و سایت‌های گازی است.

اوبا بیان اینکه در ابتدای تولید این توربین‌ها از طریق مهندسی معکوس اقدام کردیم، ادامه داد: در کنار آن دانش طراحی و ساخت توربین‌های بخار بومی شد، به نحوی که هم اکنون طراحی و ساخت توربین‌های تولیدی شرکت ما به طور کامل توسط کارشناسان داخلی شرکت انجام می‌شود.

قائم مقام مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود:کیفیت توربین‌های بخار بسیار اهمیت دارد زیرا در صورت خاموش شدن صنایع مادر بسیاری از صنایع کشور نیز با مشکل تولید و تامین مواد اولیه مواجه خواهند بود.

توسلی بااشاره به توربین‌های بخار تولید شده، گفت: این توربین‌ها از ۱۰ HP تا ۵ مگاوات و بین ۱۵۰۰ تا ۱۲ هزار دور تولید می‌شوند.

اوبااشاره به۱۰۳ دستگاه توربین ساخته شده است که به لحاظ کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های اروپایی و آمریکایی است،افزود:. ساخت این دستگاه از پیچیدگی بالایی مانند ساخت هواپیما برخوردار است که ما با اتکا به نیروی متخصص فنی و مهندسی خود از دانشگاه‌های امیرکبیر، خواجه نصیر و دانشگاه شریف ساخت آن را محقق کرده‌ایم.

او تاکید کرد: در صورت ایجاد فضای تولید و اعتماد پتروشیمی‌های کشور به توربین‌های ساخت داخل می‌توانیم سالانه ۱۰۰ دستگاه توربین بخار در دو شیفت کاری تولید کنیم که در رقابت با توربین‌های بخار شرکت زیمنس هیچ نقصانی نداشته و به فرایند تولید کمک می‌کند. با وجود توانایی بالای شرکت در ساخت توربین‌های بخار ما همچنان نیازمند حمایت بیشتر مصرف‌کنندگان به استفاده از ساخت داخل هستیم.

اخبارمرتبط:

نصب اولین توربین بادی ۲۵۰ کیلووات

افزایش چهار برابری عمر پره‌های توربین‌های باروکش‌های نانو

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.