13

افتتاح نخستین شتابدهنده تخصصی معدن و متالوژی

  • کد خبر : 3609
  • 27 مرداد 1399 - 12:20
افتتاح نخستین شتابدهنده تخصصی معدن و متالوژی
نخستین شتابدهنده تخصصی در حوزه معدن ، صنایع معدنی و مواد پیشرفته افتتاح شد.

به گزارش اراده نیوز،تیم‌های مستقر در این پروژه محصولات، تجهیزات و خدمات  فناورانه مورد نیاز بخش معدن کشور را تامین می‌کنند.

 

سرمایه ابتدایی این شتابدهنده مبلغ ۱۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی می‌شود که برای سرمایه‌گذاری بر روی طرح‌های فناورانه ارائه شده در این شتابدهنده، در آینده به هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز باشد.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری دراین افتتاح گفت: با وجود پیشرفت های خوبی که در حوزه مواد پیشرفته و معدن در کشور حاصل شده است، متاسفانه برخی از مواد پیشرفته مورد نیاز کشور از خارج از کشور تامین می‌شود.

 

سورنا ستاری بابیان اینکه به تازگی نیز یک تحریم جدید از خارج علیه کشور وضع شده،افزود:برخی از آلیاژهای مورد نیاز صنایع در لیست تحریم قرار گرفته است و این وابستگی زمانی کاهش می یابد که بخش خصوصی وارد میدان شود.

 

او اظهار امیدواری کرد :با توجه به همکاری شکل گرفته با مجموعه شستا و صدر تامین، به زودی بسیاری از آلیاژها و مواد پیشرفته مورد نیاز کشور بومی سازی شود.

 

اوگفت: بومی سازی بسیاری از آلیاژ ها و مواد پیشرفته مورد نیاز کشور نیازمند سرمایه گذاری‌های بزرگ است که با توجه به فعالیت نوآورانه شرکت‌های دانش بنیان و فناور در آینده اتفاقات خوبی در حوزه معدن رخ می دهد.

اخبارمرتبط:

فراخوان اعلام توانمندی های حوزه معدن و مواد

 

فراخوان دانش‌بنیان‌های حوزه معدن برای رفع نیازهای فناورانه صنایع

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.