11

طراحی و تولید کابین دو منظوره تست ویروس کووید-۱۹ و باکتری سل

  • کد خبر : 3743
  • 02 شهریور 1399 - 9:10
طراحی و تولید کابین دو منظوره تست ویروس کووید-۱۹ و باکتری سل
یکی از شرکت‌های دانش‌محور عضو پارک علم و فناوری البرز موفق به طراحی وتولید کابین دو منظوره ویروس کووید-۱۹ و باکتری سل شدند.

به گزارش اراده نیوز، رئیس هیئت مدیره شرکت ژال تجهیز، گفت: این دستگاه برپایه تحقیق و توسعه توسط واحد هر&دی این شرکت طراحی و ساخته شده و نمونه آزمایشگاهی تولید و در حال گذراندن تست‌های بالینی جهت گرفتن مجوز از اداره بهداشت و درمان می‌باشد.

مهندس رئیسی،افزود:این سیستم با به حداقل رساندن میزان ناراحتی برای کادر درمان به‌دلیل عدم نیاز به پوشیدن تجهیزات محافظت شخص و دارا بودن فیلتر هپای H۱۴ و نمونه‌گیری سریع و داشتن فضای کافی برای سالمندان و استریل کابین با استفاده از لامپ UV پس از هربار مصرف و استفاده از عملکرد دوگانه فشار مثبت و منفی دارای ویژگی‌های بسیار ارزشمندی برای مراکز درمانی و بیمارستانی کشور است.

او بااشاره  به اینکه،اساس عملکرد این دستگاه بر پایه فشار مثبت و منفی می‌باشد و همانند یک اتاقک تلفن به‌صورت پرتابل می‌باشد،بیان کرد:این دستگاه به‌صورت ثابت در یک محل قرار گرفته و هم می‌توان در خیابان و هر محل دیگری از آن نصب و استفاده کرد.

او  گفت:دریک حالت بیمار داخل کابین قرار گرفته و با تنظیم فشار منفی دستکش‌های مخصوص مقاوم به مواد شیمیایی نیز داخل کابین شده و پزشک در خارج کابین اقدام به نمونه گیری می‌نماید و برعکس در حالت دوم پزشک در داخل کابین قرار گرفته و بیمار خارج از کابین فشار مثبت تنظیم شده دستکش‌ها را خارج کرده و نمونه‌گیری انجام می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت ژال تجهیز،با اشاره به اینکه محصول کابین تست نمونه آزمایشگاهی تولید شده و در حال گذرندان دوره‌های تست می‌باشد،گفت:پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت این محصول وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد.

مهندس رئیسی افزود: با توجه به شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و خطرناک بودن این نوع بیماری‌های عفونی وهمچنین کمبود وسایل محافظت فردی و جلوگیری از خستگی کادر درمان و استفاده از پوشش محافظ، این دستگاه متقاضی زیادی در بین کادر درمانی و پزشکی و وزارت بهداشت خواهد داشت.

اخبارمرتبط:

یافته‌های امیدوارکننده،دانشمندان ایرانی در حوزه کرونا

راهکارهای زیست‌فناورانه مقابله با کرونا

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.