7

خرید نقدی دولت از شرکت‌های فعال در تولید محصولات مقابله با کرونا

  • کد خبر : 3910
  • 18 شهریور 1399 - 7:50
خرید نقدی دولت از شرکت‌های فعال در تولید محصولات مقابله با کرونا
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت با اشاره به تلاش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در روزهای شیوع کرونا درباره حمایت‌های دولت و چالش‌های این شرکت‌ها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اراده نیوز، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های تولیدکننده محصولات غیرمرتبط با کرونا به دلیل وضعیت اقتصادی و تغییرات ساعات کاری احتمالا با افت مواجه شده باشند، اما ما در این شرایط تلاش کردیم با رعایت اصول بهداشتی کمترین تغییرات ساعات کاری را داشته باشیم؛ زیرا محصولاتی که تولید می‌کردیم به کووید-۱۹ مرتبط بود.

محمد گلستانی با بیان این‌که این شرکت از گذشته دستگاه اکسیژن‌ساز تولید می‌کرده است، درباره حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: دولت خریدهای خود را از شرکت‌هایی که محصولاتی برای مقابله با کرونا تولید می‌کردند، به صورت نقدی انجام می‌داد و از محصولات ایرانی استقبال کرد.

او  در پاسخ به پرسشی درباره صادرات محصولات، گفت: در ابتدا صادرات داشتیم، اما با توجه به نیاز کشور و ممنوعیت صادرات این امر متوقف شد.

او با اشاره به مشکلاتی در خصوص واردات مواد اولیه، گفت: شرکت‌هایی که وابسته به واردات مواد اولیه بودند، دچار مشکلاتی شدند؛ ولی برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مانند شرکت ما چون بر صفر تا صد دانش فنی تولید محصول تسلط داشتند، توانستند برخی مواد اولیه وارداتی را با مواد موجود در داخل جایگزین کنند.

اخبارمرتبط:

راهکارهای زیست‌فناورانه مقابله با کرونا

وقفه در تولید برخی تجهیزات پزشکی در نتیجه‌ شیوع کرونا

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.