9

شهرداری‌ها شتاب‌دهنده ایده‌های استارت‌آپی شوند

  • کد خبر : 3940
  • 20 شهریور 1399 - 8:49
شهرداری‌ها شتاب‌دهنده ایده‌های استارت‌آپی شوند
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه، ایجاد بازار برای کسب و کارهای نوپا و کوچک می‌تواند منبعی برای درآمدزایی شهرداری تهران باشد، از شهرداری‌های کشور خواست، در کنار وظایف خود به مراکزی برای شتابدهی ایده‌های استارتاپی تبدیل شوند.

به گزارش اراده نیوز،معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  گفت: شهرداری به عنوان یک شتاب دهنده می تواند با کمک به کسب و کارهای نوپا و کوچک برای اتصال به بازار با آنها سهامدار شود. در این صورت هم یک منبع مناسب درآمدزایی برای خود ایجاد خواهد کرد و هم در توسعه اشتغال برای جوانان نقش آفرینی خواهد داشت.

سورنا ستاری افزود:زیست بوم فناوری و نوآوری تهران امروز میزبان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، محسن هاشمی رییس و شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران بود.

او در حاشیه این تور فناورانه، حمایت شهرداری تهران از مراکز نوآوری را مناسب دانست در عین حال افزود: البته ما انتظار داریم خود شهرداری ها به عنوان شتاب دهنده به حوزه کسب و کارهای نوپا ورود کنند.

 

رییس شورای شهر تهران نیز در حاشیه تور یک روزه بازدید از حلقه های فناورانه و نوآورانه شهر تهران بیان کرد: مراکز نوآوری در زمان تحریم ها و مشکلات اقتصادی باعث توسعه اشتغال در کشور شده اند.

محسن هاشمی افزود: ما هنوز برنامه ای برای حمایت از اجرایی شدن ایده های استارتاپی در حوزه مدیریت شهری به معنای واقعی نداریم اما این مفهوم به تدریج جای خود را در برنامه های شهری باز کرده است. برخی شهرداران در کشورمان اهمیت زیست بوم فناوری و حمایت از حوزه کسب و کارهای نوپا را در کشورمان به خوبی درک کرده اند، اظهار امیدواری کرد بقیه شهرداری ها نیز به این حوزه ورود کنند.

از جمله مراکزی که در کارخانه نوآوری بازدید شد می توان به شتاب دهنده هم آوا، فضای کار اشتراکی زاویه، آی سینک و کارگاه نوآوری معماری و زندگی شهری (هفت و هشت) اشاره کرد.

برج فناوری بن تک نخستین برج فناوری بخش خصوصی مستقر در ناحیه نوآوری شریف مقصد بعدی این بازدید بود.

همچنین بازدید از دستاوردهای فناورانه ایستگاه نوآوری شریف از جمله پرسیس ژن شتاب دهنده واکسن، شتاب دهنده اکسین فعال حوزه تولید محتوا، استارتاپ استودیو فعال در حوزه فین تک، استارتاپ پینکت فعال حوزه میوه و شتاب دهنده دارویی توانا مستقر از جمله برنامه های امروز بود.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3940

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.