9

حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای ساخت محصولات جدید

  • کد خبر : 4015
  • 25 شهریور 1399 - 8:47
حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای ساخت محصولات جدید
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای کمک به جهش تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان از برنامه مشترک «حمایت از ساخت محصولات دانش‌بنیان جدید دارای بهره‌بردار» پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش اراده نیوز،چنانچه یک شرکت دانش‌بنیان قراردادی با یک بهره‌بردار (کارفرما) برای ساخت «محصول فناورانه با قابلیت دانش‌بنیان شدن» منعقد کند، این محصول جدید توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از نظر فنی ارزیابی می‌شود و در صورت تأیید این معاونت، صندوق نوآوری و شکوفایی نیز این قرارداد را از نظر مالی تامین می‌کند.

فرایند اعطای تسهیلات در این برنامه، دو مرحله‌ای است. در مرحله اول، ارزیابی دانش‌بنیانی محصول جدید توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری صورت می‌گیرد و در مرحله دوم ارزیابی تسهیلات و تامین مالی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می­ شود.

باید توجه داشت که شرکت متقاضی باید در زمان ارائه تقاضا، دانش‌بنیان باشد. همچنین محصول جدید باید به لحاظ فناوری، با یکی از محصولات تاییدشده قبلی شرکت مشابهت داشته یا ارتقاء یافته آن محصول دانش‌بنیان قبلی باشد. این مسأله از سوی مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ارزیابی می‌شود.

تسهیلات این برنامه در قالب تسهیلات سفارش ساخت ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت می‌شود که تا سقف ۸۰ درصد مبلغ قرارداد به شرکت دانش‌بنیان (مجری) اختصاص می‌یابد و باقیمانده مبلغ باید توسط بهره‌بردار (کارفرما) تامین شود. نکته مهم این است که تسهیلات به شرکت دانش‌بنیان مجری پرداخت می شود و تعهدات بازپرداخت بر عهده بهره‌بردار (کارفرما) است.

در صورتی که امکان استفاده از تسهیلات سفارش ساخت وجود نداشته باشد، ممکن است تامین مالی قرارداد با استفاده از سایر ابزارهای تأمین مالی صندوق نوآوری و شکوفایی، مانند تسهیلات سرمایه در گردش انجام گیرد.

شرکت متقاضی باید با ورود به سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست خود را در بخش «حمایت از ساخت محصولات دانش بنیان جدید» تکمیل کند و اطلاعات محصول جدید و محصولات تاییدشده قبلی را که به لحاظ فناوری با این محصول مشابهت دارند، ارائه کند. همچنین اطلاعاتی مانند، اطلاعات قرارداد یا پیش‌قرارداد با بهره‌بردار (کارفرما) برای ساخت بار اول محصول با قابلیت دانش‌بنیانی نیز، در زمان درخواست باید ارائه شود.

مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، پیشنهاد ساخت محصول جدید را ارزیابی کرده و نتیجه را به اطلاع متقاضی می ­رساند.

بر اساس اعلام معاونت علمی، پس از دریافت تائیدیه از مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، متقاضی برای تامین مالی قرارداد مربوطه، خدمت مورد نظر را با راهنمایی و مشاوره کارشناس صندوق نوآوری و شکوفایی، انتخاب می کند و فرایند ارزیابی ارائه تسهیلات توسط صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می‌شود.

اخبارمرتبط:

ارائه تسهیلات توسعه بازار محصول برای شرکت های دانش بنیان

ایران دارنده بزرگ ترین شرکت های دانش بنیان هوش مصنوعی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.