9

صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان ۱.۸ تا ۲ درصد صادرات غیرنفتی کشور است

  • کد خبر : 4067
  • 26 شهریور 1399 - 8:47
صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان ۱.۸ تا ۲ درصد صادرات غیرنفتی کشور است
مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌المللی معاونت علمی گفت: در سبد صادرات غیرنفتی اگر صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق، فناور و آنهایی که تولیدکننده محتوا هستند را با یکدیگر جمع کنیم نزدیک به ۱.۸ تا ۲ درصد صادرات غیرنفتی کشور است.

به گزارش اراده نیوز،مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ شرکت صادراتی در حوزه دانش‌بنیان و فناور داریم که ۳۰۰ شرکت به صورت رسمی و ۲۰۰ شرکت به صورت غیررسمی صادرات انجام می‌‌‌د‌هند. وی افزود: در حال حاضر از ۵ هزار شرکت‌دانش‌بنیان ۱۰ درصد به صورت بالفعل صادراتی هستند که عدد بسیار خوبی است.

روح الله استیری افزود: در سبد صادرات غیرنفتی اگر صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق، فناور و آنهایی که تولیدکننده محتوا هستند را با یکدیگر جمع کنیم به صورت رسمی و غیررسمی بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار می‌شود که این عدد نزدیک به ۱.۸ تا ۲ درصد صادرات غیرنفتی کشور است.

او اضافه کرد: برنامه‌های حمایتی داریم تا تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و ارزش صادراتی‌شان بیشتر و بیشتر شود. اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا صادرات در بهترین کشورهای صادرکننده همچون آلمان و چین به شدت افت کرده و در ایران هم صادرات غیرنفتی حدود ۲۵ درصد کاهش داشته که به تبع آن شاهد کاهش صادرات دانش‌بنیان‌ها بوده‌ایم.

اخبارمرتبط:

۶۰۰ میلیون دلار صادرات دانش‌ بنیانی در کشور

صادرات و کاربردی شدن کابل‌های فشار قوی ایرانی

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.