10

تخصیص ۱.۵ میلیارد تومان برای شتاب دادن به طرح‌های استارتاپی کرونا

  • کد خبر : 4098
  • 27 شهریور 1399 - 11:40
تخصیص ۱.۵ میلیارد تومان برای شتاب دادن به طرح‌های استارتاپی کرونا
یک شتابدهنده دانش بنیان با تخصیص یک و نیم میلیارد تومان سرمایه، به دو طرح استارتاپی در زمینه آموزش همگانی مبارزه با کرونا و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا شتاب داد.

به گزارش اراده نیوز، بنیانگذار و رییس شتابدهنده دانش بنیان سیوان گفت : این شتابدهنده در مدت پاندمی کرونا در راستای مسئولیت های اجتماعی خود در زمینه ارتقای سلامت جامعه از طریق ابزارهای دیجیتال و همچنین بهبود وضعیت معیشتی مردم از دو استارتاپ با عناوین «سفیران سلامتی» و «۱۰۰ بازار» حمایت کرده است.

امیر سرکندی بیان کرد: سفیران سلامتی، توانسته گام موثری را در آموزش همگانی و فرهنگ سازی مبارزه با کرونا بردارد و به عنوان کارگزار ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری، در مدت کوتاهی همراهی سازمان های مختلفی همچون وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، هلال احمر، صدا و سیما، نظام پزشکی و شهرداری تهران را جلب کند.

او افزود: این استارتاپ تاکنون بیش از ۱۵ هزار محتوای مرتبط با کرونا شامل ویدئو، متن، اینفوگرافیک، انیمیشن و صوت را تجمیع و در دسترس عموم قرار داده است. علاوه بر حوزه اطلاع رسانی این اپلیکیشن در خصوص فرهنگسازی مسابقات عکس و فیلم نیز برگزار کرده که تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار اثر در قالب فیلم، عکس و نقاشی برای این مسابقات ارسال شده است.

او یادآور شد: همچنین تاکنون حدود ۴۰ مسابقه با موضوعات مناسبتی و بهداشتی در این اپلیکیشن برگزار شده است. این استارتاپ که توانسته بیش از ۳.۵ میلیون نصب در مدت کمتر از ۴ ماه جذب کند، حدود ۶۰۰ هزار کاربر دانش آموز نیز دارد.

بنیانگذار و رییس شتابدهنده دانش بنیان سیوانافزود: استارتاپ دیگری که توسط شتابدهنده دانش بنیان سیوان در مدت کرونا به منظور حمایت از کسب و کارهای خرد آسیب دیده مورد حمایت قرار گرفت، استارتاپ ۱۰۰ بازار است.

سرکندی گفت:‌ این استارتاپ، بازارگاهی برای فروشندگان از اصناف مختلف است و به همین منظور غرفه هایی را به صورت رایگان در اختیار فروشندگان اصناف مختلف قرار می دهد. این فروشندگان می توانند با استفاده از اپلیکیش به معرفی و فروش کالاهای خود بپردازند. این سامانه از سوی دیگر از طریق اپلیکیشنی که در اختیار کاربران عمومی قرار دارد، خریدی آسان را برای کاربران به ارمغان می آورد.

او گفت: قرار است بیش از پنج هزار صنف موجود در کشور در این استارتاپ به فروش محصولات بپردازند. این استارتاپ خدمات خود را به صورت کاملا رایگان در اختیار عموم قرار می دهد و دستفروشان، کسب و کارهای آسیب دیده، کسب و کارهای کوچک که به دنبال گسترش فعالیت های خود هستند از مخاطبان این استارتاپ هستند.

او یادآور شد: در حال حاضر به دنبال شناسایی فرصت هایی هستیم که به کسب و کارهای آسیب دیده کمک می کنند.

بنیانگذار و رییس شتابدهنده دانش بنیان سیوان در خصوص فعالیت این شتابدهنده توضیح داد: اساسا شناسایی فرصت هایی که در حوزه اقتصاد دیجیتال وجود دارد و می تواند منجر به ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان شود و حمایت از این کسب و کارها، استفاده از دانش روز دنیا و روش های ابتکاری حل مساله برای فرصت یابی و حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان با توجه به خروجی های موفقی که داشته، باعث شده است تا این شتابدهنده به عنوان یک شتابدهنده دانش بنیان که روش های هوشمندانه ای برای حل مساله دارد، معرفی شود.

سرکندی با اشاره به اینکه شتابدهنده دانش بنیان سیوان توانسته علاوه بر استارتاپ ها روی شتابدهنده های تخصصی و راه اندازی مراکز نوآوری نیز سرمایه گذاری های موفقی داشته باشد، افزود: تا امروز این شتابدهنده توانسته سه شتابدهنده تخصصی با سرمایه گذاری مشترک سیوان راه اندازی کند؛ یکی از این شتابدهنده ها، «شمسا» شتابدهنده مشترک سیوان و دانشگاه آزاد است، شتابدهنده دیگری به نام «PDE» در حوزه صادرات محتوای دیجیتال و شتابدهنده «آیتون» هم در حوزه فرهنگی و اجتماعی راه اندازی شدند که مشغول فعالیت در زمینه های تخصصی خود هستند.

او یادآور شد: این شتابدهنده دانش بنیان تاکنون روی بیش از ۹۰ استارتاپ سرمایه گذاری کرده است که در حال حاضر ۴۰ استارتاپ از این تعداد فعال هستند، این شتابدهنده تاکنون ۱۰ مورد شتابدهی منجر به ثبت شرکت نیز داشته است.

او گفت: سیوان سعی دارد با مدل استارتاپ استودیو علاوه بر کسب درآمد به حل مشکلات موجود نیز بپردازد و در سال های اخیر توانسته راهکارهایی را در حوزه اقتصاد دیجیتال برای رفع این مشکلات ارائه کند؛ راه اندازی اولین هاب صادرات محتوای دیجیتال، راهبری شرکت سلامت دیجیتال در ایران، راه اندازی نخستین شتابدهنده تخصصی برای هدایت جریان نوآوری در دانشگاه آزاد، راه اندازی مرکز نوآوری مبارزه با مواد مخدر و برگزاری بوتکمپ های رایگان برنامه نویسی موبایل با اولین پلتفرم بومی ایران از راهکارهای اجرا شده سیوان در این مدت است.

بنیانگذار و رییس شتابدهنده دانش بنیان سیوان افزود: سیوان در راستای توسعه اکوسیستم نوآوری در کشور روی توسعه فیزیکی مراکز فناوری و همچنین شتابدهنده های تخصصی نیز سرمایه گذاری می کند. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.c۱station.ir مراجعه کنند.

 

اخبارمرتبط:

تب رشد فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور در هفت سال اخیر

 

راه اندازی نخستین مرکز نوآوری حوزه کشاورزی «آی تک»

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.