10

دانش‌بنیان ها رفع ۶۷۰ نیاز صنایع را بررسی می‌کنند

  • کد خبر : 4221
  • 02 مهر 1399 - 10:30
دانش‌بنیان ها رفع ۶۷۰ نیاز صنایع را بررسی می‌کنند
مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مدت پنج سال یک بانک اطلاعاتی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد و با شناسایی نیازهای فناورانه صنایع بزرگ بیش از ۶۷۰ نیاز فناورانه برای ارائه راهکار به این شرکت‌ها عرضه کرده است.

به گزارش اراده نیوز،با توجه به بسترهای آنلاین فراهم شده شرکت‌های متقاضی استفاده از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به سامانه شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مراجعه و اطلاعات لازم مانند جزئیات محصولات دانش‌بنیان خود را وارد کنند.

با توجه به امکانی که این بانک اطلاعاتی غنی و به‌روز در اختیار مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری قرار می‌دهد، برنامه‌ای در این مرکز تعریف شده است که در راستای رفع نیازهای راهبردی صنایع بزرگ در حال اجرا می باشد.

بر اساس این برنامه کارگزارانی که همکار مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هستند به صنایع مختلف مراجعه و نیازمندی‌های صنایع بزرگ را شناسایی می‌کنند و این نیازمندی‌ها در یک قالب مشخص ثبت می‌شود.

پس از شناسایی این نیازها، مسائل مطروحه در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در این حوزه قرار می گیرد تا در این خصوص راهکارها و پاسخ‌های فناورانه ارائه کنند. این برنامه علاوه بر رفع نیازهای مهم صنایع بزرگ کشور، به ایجاد بازار مصرف برای تولیدات و خدمات دانش‌بنیان کشور، کمک می‌کند.

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در ۵ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ حدود ۳ هزار و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه به صنایع و شرکت‌های بزرگ معرفی شده‌اند. همچنین مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۹۹ در راستای شناسایی هر چه بیشتر نیازهای فناورانه صنایع بزرگ ۱۰ رویداد شناسایی نیازهای راهبردی صنایع بزرگ را برگزار کرده است.

علاوه بر این، در بازه زمانی ۵ ماهه اول سال جاری حدود ۲۵۰ نیاز فناورانه به این مرکز منعکس شده است تا برای ارائه راهکار به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی شود. در سال گذشته نیز این مرکز ۴۲۰ نیاز فناورانه را به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور معرفی کرد.

تعداد کل نیازهای فناورانه عرضه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه راهکار و پاسخ‌های فناورانه به صنایع و شرکت‌های بزرگ از ۶۷۰ نیاز فراتر رفته است. عقد قرارداد حول همین نیازهای فناورانه معرفی شده نیز می‌تواند یک بازار بسیار مناسب برای محصولات و خدمات دانش‌بنیان فراهم کند.

 

اخبارمرتبط:

معرفی نیازهای فناورانه صنایع معدنی به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها

دانش بنیان ها مدافعان خط مقدم مبارزه با تحریمها هستند

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4221

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.