15

واگذاری مطالعات قدیمیترین میدان نفتی به دانشگاه سهند

  • کد خبر : 4232
  • 03 مهر 1399 - 14:49
واگذاری مطالعات قدیمیترین میدان نفتی به دانشگاه سهند
مطالعات پژوهشی قدیمی ترین میدان نفتی کشور به دانشگاه سهند تبریز واگذار شد.

به گزارش اراده نیوز؛رئیس دانشگاه صنعتی سهند گفت: بر اساس قرارداد کلان پژوهشی که با حضور وزیر نفت در تهران امضا شد ، این دانشگاه به عنوان مجری طرح مطالعات ازدیاد برداشت از میدان نفتی مسجد سلیمان تعیین شد.
دکتر قره باغی افزود: این قرارداد ۱۰ ساله است و در آن ، محققان دانشگاه سهند مسائل و مشکلات پیچیده این میدان را شناسایی و راهکارهایی پیشنهاد خواهند کرد.
وی گفت: وجود ذخایر عظیم نفتی در کشور و لزوم بهره برداری از این ثروت خدادادی مسئولان را بر آن داشته است که با راهکارهای علمی در پی افزایش برداشت از این منابع باشند که در این راستا مطالعات حدود ۵۰ درصد میادین نفتی کشور به دانشگاهها واگذار شده است.

رییس پژوهشکده نفت و گاز دانشگاه سهند هم گفت: با اجرای این طرح پژوهشی حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش برداشت در میدان نفتی مسجد سلیمان انجام خواهد شد.
دکتر طباطبایی با بیان اینکه هم ازیاد برداشت و هم بهبود برداشت در این طرح هدف گذاری شده است افزود: در این طرح روشهایی که به ازدیاد برداشت از میدان کمک می کند ارائه ، بررسی ، پیشنهاد و در میدان به صورت کاربردی عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: دانشگاه صنعتی سهند پیشتر مجری طرح مطالعات میدان نفتی سروش در فلات قاره بود که به علت عملکرد مناسب ، مشاوره پژوهشی میدان مسجد سلیمان نیز به این دانشگاه واگذار شد.

میدان نفتی مسجد سلیمان در استان خوزستان در سال ۱۳۰۶ کشف شد و میزان نفت موجود در آن بیش از ۶ میلیارد بشکه برآورد می‌شود.

قرارداد پژوهشی افزایش بازیافت ۱۱ میدان نفتی و ۲ میدان گازی با دانشگاه‌های منتخب کشور این هفته به امضا رسید که ارزش این قراردادها در مجموع ۳۵ میلیون یورو و ۷۱۶ میلیارد تومان است.

 

اخبار مرتبط:

بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از نمایشگاه محصولات دانش بنیان دانشگاه سهند

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4232

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.