7

صاحبان ایده برای توسعه کاربردهای نانوالیاف در صنعت پوشاک دعوت شدند

  • کد خبر : 4251
  • 05 مهر 1399 - 12:15
صاحبان ایده برای توسعه کاربردهای نانوالیاف در صنعت پوشاک دعوت شدند
«کاربردهای نوین نانو الیاف در صنعت پوشاک پیشرفته» عنوان فراخوانی است که در آن از فناوران، اعضای هیات علمی، دانشجویان و صاحبان دارای ایده دعوت شده است تا طرح‌های خود در این زمینه را برای تجاری‌سازی ارسال کنند.

به گزارش اراده نیوز،از سوی مرکز صنعتی‌سازی نانو فناوری کاربردی با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو فراخوان “کاربردهای نوین نانو الیاف در صنعت پوشاک پیشرفته” با هدف شناسایی حوزه‌های نوین کاربردهای نانو الیاف در صنعت پوشاک منتشر شد.

صنعت نساجی یکی از صنایعی است که فناوری نانو در آن کاربردهای فراوانی دارد.با استفاده از این فناوری الیافی در اندازه نانو تولید می‌شود که خواص ویژه‌ای به پارچه می‌دهند.پارچه‌های تولید شده به این روش تحولی در این صنعت ایجاد می‌کنند. این فراخوان نیز به دنبال طرح‌ها و ایده‌هایی در این حوزه است.

شرکت‌های فناور،گروه‌های پژوهشی، اعضای هیات علمی و دانشجویان می‌توانند طرح‌ و ایده‌های خود در این حوزه را ارسال و از این فرصت برای تجاری‌سازی محصول خود استفاده کنند.

منسوجات هوشمند با استفاده از نانو الیاف، استفاده از نانو الیاف در ارفزایش کارایی پوشاک، کاربرد نانو الیاف در تولید پوشاک با قابلیت استفاده در حوزه بهداشت و درمان، استفاده از نانو الیاف در پوشاک محافظ و ایمن، استفاده از نانو الیاف در ساخت برداشت‌کننده‌های انرژی قابل تعبیه در پوشاک و رفع چالش شست و شوی منسوجات دارای نانو الیاف با مواد شوینده برخی از محورهای پیشنهادی دارای اولویت در این فراخوان است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، علاقه مندان تا ۸ مهر ماه سال جاری برای ارسال ایده‌های خود فرصت دارند و برگزیدگان از حمایت‌هایی مانند فراهم آوردن فضای کار و تحقیقات، تامین مواد اولیه، تامین تجهیزات و دستگاه مورد نیاز اجرای طرح و همراهی تا مرحله تجاری‌سازی محصول بهره‌مند می‌شوند.

 

اخبارمرتبط:

سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو به دلیل کرونا لغو شد

۶ نانوداروی ایرانی در مسیر تولید انبوه

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.