5

صرفه جویی ارزی در بخش معدن

  • کد خبر : 4291
  • 07 مهر 1399 - 11:00
صرفه جویی ارزی در بخش معدن
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش معدن انجام می‌شود که با کمک دانش بنیان‌ها و تولید داخلی می‌توانیم در این حوزه صرفه جویی ارزی انجام دهیم.

به گزارش اراده نیوز،نماینده مردم زنجان در مجلسافزود: با اعمال تحریم‌های نفتی امکان فروش نفت ممکن نیست و از این رو نیاز به جایگزین‌هایی برای آن هستیم که یکی از موارد جایگزینی معدن و مواد معدنی است.

مصطفی طاهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل استفاده از روش های سنتی در حوزه اکتشافات معدنی عقب ماندگی‌هایی داریم، اکتشاف با روش‌های سنتی موجب بروز عقب ماندگی‌ها در این حوزه شده است که در این راستا شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند کشور را یاری کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از روش‌های سنجش از راه دور و تدوین نرم‌افزارهای بومی می‌توانند راهکارهایی را برای اکتشاف و استخراج کم هزینه ارایه دهن، ضمن آن که عقب ماندگی‌های کشور در این زمینه مرتفع می شود.

وی یادآور شد: تامین امنیت معدن و معدنکاران از جمله بخش هایی است که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در جهت رفع نیازمندی‌های آن اقدام کنند، کل سرمایه‌گذاری در حوزه معدن سالانه ۲ میلیارد دلار است که از این میزان یک میلیارد دلار آن به تامین تجهیزات و ماشین آلات سنگین و یک میلیارد دلار آن صرف تامین مواد می‌شود، اگر شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه وارد و نیازمندی‌های آن را رفع کند، ۲ میلیارد دلار صرفه جویی در این زمینه خواهیم داشت.

نماینده مردم زنجان در مجلس به رویکرد مجلس شورای اسلامی در حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های کمیسیون صنایع و معادن طرح جهش تولید است از این رو در  این کمیسیون، فراکسیون دانش بنیان تشکیل دادیم تا موانع و خلاهای موجود و مشکلات پیش رو شرکت‌های دانش بنیان برداشته شود.

طاهری از شرکت های دانش بنیان خواست تا مشکلات و چالش های پیش رو فعالیت های دانش بنیان را بیان کنند تا مجلسی ها این طرح را با کمترین مشکل بررسی کنند.

وی با تاکید بر این که حمایت از طرح‌های دانش بنیان یکی از دغدغه‌های مجلس است، افزود: در حال حاضر حجم واردات کشور ۴۰ میلیارد دلار است که هر چه بتوانیم این نیازها را در داخل تولید کنیم به استقلال و خودکفایی نزدیک تر خواهیم شد و تحقق این امر فقط نیازمند اعتماد به شرکت‌های دانش بنیان است.

رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه حوزه معدن و صنایع معدنی با هدف بازاریابی برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور در این بخش به صورت برخط (آنلاین) از امروز – یکشنبه – به مدت سه روز برگزار می شود.

در این رویداد مجازی سه روزه ۴۰۲ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۳۰۷ نفر از شرکت های دانش بنیان، ۵۹ نفر از شرکت های در فرآیند دانش بنیانی و ۳۶ نفر نیز از شرکت های غیر دانش بنیان هستند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4291

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.