8

سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی ساختمان‌ها رونمایی شد

  • کد خبر : 4456
  • 23 مهر 1399 - 11:30
سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی ساختمان‌ها رونمایی شد
سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی در ساختمان‌ که به مدد فعالان فناور یک شرکت دانش‌بنیان پیاده‌ شده است،روزگذشته با حضور معاون علمی رییس‌جمهور رونمایی شد.

به گزارش اراده نیوز، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی در ساختمان با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های فعال در بهینه‌سازی انرژی گفت: این کسب‌وکارها نوآوری را در ذات خود دارند و نقشی اثربخش در ترویج فرهنگ بهینه‌سازی انرژی ایفا می‌کنند. بنابراین باید زیست‌بومی ایجاد شود تا به این حوزه ورود کنند، اگر اقتصاد این فرآیند با مساعد کردن محیط تبدیل ایده‌ها به کسب و کار شکل بگیرد، شاهد تحول در ایجاد ارزش افزوده و اشتغال ضمن حفظ منابع ارزشمند انرژی خواهیم بود.

دکتر سورنا ستاری از آمادگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پیاده‌سازی ایده‌های نوآورانه حوزه بهینه‌سازی انرژی به ویژه در ساختمان‌ها گفت و ادامه داد: رعایت این استانداردها نیازمند مشوق‌ها و حمایت‌هایی است که معاونت علمی همچون گذشته از آن حمایت می‌کند. آماده‌ایم از شرکت‌های دانش‎‌بنیان و استارتاپ های حوزه انرژی ساختمان حمایت کنیم تا به این حوزه ورود پیدا کنند.

وی به دربرگیرندگی بالای حوزه بهینه‌سازی انرژی اشاره کرد و یادآور شد: نه تنها اقتصاد انرژی، بلکه حوزه‌های فناوری و خدمات در این چرخه نقش‌آفرین شده است. ارزش افزوده و درآمدهای این حوزه به قدری جذاب و رقابتی است که می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری طیف گسترده‌ای از استارتاپ‌ها در بخش انرژی ساختمان شود.

شهردار تهران همچنین گفت:بحث برقی کردن موتورهای دو چرخ، برقی کردن اتوبوس‌های شهر تهران و همچنین توسعه مسیرهای پیاده و دوچرخه جزو برنامه‌هایی است که با حمایت و همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌کنیم.

پیروز حناچی افزود:‌ موضوع اجباری شدن بیمه در ساختمان هم یکی از سیاست‌های ما است و معتقدیم سازندگان با اهداف اقتصادی باید به سمت کاهش مصرف انرژی در ساختمان بروند.

او با اشاره به ضرورت تدوین مشوق‌ها برای مالکان ساختمان‌های رعایت‌کننده بهینه‌سازی انرژی گفت: باید محدودیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی برای مصرف‌کنندگان بهینه و کسانی که مصرف بالاتری دارند در نظر گرفته شود.

او با اشاره به نرخ مصرف انرژی در کشورهای گوناگون و جایگاه ایران در این حوزه گفت: کشور چین با ۳.۲ میلیون تن، آمریکا با ۲.۲ میلیون تن و هند با ۹۰۰ هزار تن مصرف جزو بالاترین کشورها در جدول هستند. ایران اما با مصرف ۲۵۸ هزار تن در رده ۱۱ قرار دارد.

اخبارمرتبط:

امکان ازدیاد برداشت از مخازن نفتی با دستگاه‌های بومی در کشور فراهم شد

ربات بازرس برای تونلهای برق فشار قوی ساخته شد

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.