13

تعیین تکلیف دو صندوق پژوهش و فناوری

  • کد خبر : 4569
  • 06 آبان 1399 - 12:27
تعیین تکلیف دو صندوق پژوهش و فناوری
بر اساس مصوبات پنجاهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری مجوز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری "ایده آل صنعت روزگذشته" لغو شد و صندوق پژوهش و فناوری فن‌آفرین سلامت مرکزی تا زمان افزایش تعداد سهامداران بخش خصوصی اجازه فعالیت نخواهد داشت.

به گزارش اراده نیوز،در پنجاه و یکمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری، بررسی دستورالعمل اعطا و لغو مجوز، هدایت و نظارت بر فعالیت  صندوق‌های پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی( Corporate Venture Capital= CVC) در دستور کار قرار گرفت و تصمیم‌گیری درباره آن به جلسات بعد موکول شد.

در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دبیرخانه در ۶ ماه نخست سال جاری در محورهای اعطای مجوز، هدایت و توانمندسازی، نظارت بر فعالیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری و تعاملات با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در راستای توسعه و تقویت صندوق‌ها ارائه شد.

پس از بررسی گزارش نظارتی از وضعیت سهامداری و عملکردی صندوق پژوهش و فناوری “ایده آل صنعت امروز”، مجوز فعالیت این صندوق با رای اعضای کارگروه لغو شد. علاوه بر آن بر اساس گزارش نظارتی از وضعیت سهامداری و عملکرد صندوق پژوهش و فناوری فن‌آفرین سلامت مرکزی، مقرر شد طی مدت چهار ماه، سهامداران بخش خصوصی این صندوق افزایش یافته، عنوان صندوق به صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی تغییر یافته و همچنین نیروی انسانی متخصص و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری توسعه یافته و تجهیز شود.

تا زمان اصلاح موارد فوق، صندوق اجازه فعالیت نخواهد داشت.

دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری با بیان اینکه در دوره جدید مدیریتی برنامه‌های توانمندسازی و تقویت و توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری بسیار جدی صورت می‌گیرد، افزود: دبیرخانه کارگروه برای کمک به  توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری تعامل خوبی با دستگاه‌های مختلف ایجاد کرده و هم‌اکنون نقش حامی صندوق‌های پژوهش و فناوری فعال را ایفا می‌کند.

دکتر علی وحدت،  عنوان کرد: در راستای شکل‌گیری زیست‌بوم نوآوری در شرکت‌های بزرگ، دستورالعمل اعطا و لغو مجوز، هدایت و نظارت بر فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی (cvc) در دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری پس از کار تحقیقاتی دقیق و منسجم تدوین شده است تا زمینه‌ای برای بوجود آمدن سازوکار فناوری و نوآوری در شرکت‌های بزرگ باشد.

بر اساس اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، اعضا درباره مفاد این دستورالعمل به بحث و تبادل نظر پرداختند. شایان ذکر است بررسی این دستورالعمل در جلسات بعد ادامه خواهد یافت.

اخبارمرتبط:

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال به صندوق پژوهش و فناوری ارس

راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.