10

رویداد کسب و کار‌های نو پای جذب سرمایه برگزار می‌شود

  • کد خبر : 4881
  • 24 آبان 1399 - 12:37
رویداد کسب و کار‌های نو پای جذب سرمایه برگزار می‌شود
ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رویداد کسب و کار‌های نوپا را برگزار می‌کند.

به گزارش اراده نیوز، این ستاد بر اساس یکی از اهداف اصلی خود که جذب سرمایه و تأمین مالی طرح‌های فناورانه در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با همکاری دیگر نهاد‌های مالی و اجرایی است اقدام به برگزاری رویداد استارت‌آپی کرده است.

شرکت‌های دانش بنیان، خلاق، فناور، نوپا و همه فعالان فناور در حوزه صنعت گیاهان دارویی برای ارسال طرح‌های نوآورانه خود و شرکت در این رویداد دعوت شده‌اند. این طرح‌ها در سلسله رویدادی با عنوان دوشنبه‌های استارت‌آپی معرفی می‌شوند. در صورت دارا بودن ظرفیت این طرح‌ها در قالب طرح هم سرمایه‌گذاری مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

همچنین در این رویداد صندوق‌های پژوهش و فناوری مشارکت دارند تا به عنوان عامل در ارائه بسته حمایت مالی به کسب‌وکار‌های نوپا ایفای نقش کنند. تلاش می‌شود در قالب این رویداد طرح‌های فناورانه به سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران معرفی شود تا در صورت تمایل در تجاری‌سازی آن مشارکت کنند.

صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان حامی این رویداد، در ساختار طرح هم سرمایه‌گذاری برای افزایش انعطاف‌پذیری و حمایت حداکثری از زیست‌بوم نوآوری کشور، مدلی را طراحی کرده است که علاوه بر تأمین مالی قابل‌توجه، ورود حداقلی در بنگاه‌داری و کمترین نقش را در امور اجرایی موضوعات مورد مشارکت داشته باشد.

در این مدل نهاد‌های مالی دارای مجوز می‌توانند درخواست هم سرمایه‌گذاری به صندوق نوآوری ارائه کنند. پس از تأییددرخواست توسط صندوق و مشخص شدن سقف مشارکت عامل، متقاضیان می‌توانند طرح‌های خود را به عاملین هم‌سرمایه‌گذاری ارائه کنند، سپس عامل در صورت تأیید طرح و توافق با متقاضی می‌تواند از اعتبار سرمایه‌گذاری با تأیید صندوق در مشارکت دوجزئی و سه‌جزئی استفاده کند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد و برخورداری از این بسته حمایتی می‌توانند به سایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

اخبارمرتبط:

فراخوان طرح‌های فناورانه برای ارتقای امنیت غذایی کشور

حمایت معاونت علمی از طرح‌های فناورانه حوزه بذر و اندام تکثیری گیاهان دارویی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.