12

صنعت گاز با ظرفیت دانش‌بنیان‌ها ارتقا یافت

  • کد خبر : 4885
  • 25 آبان 1399 - 8:48
صنعت گاز با ظرفیت دانش‌بنیان‌ها ارتقا یافت
یک شرکت دانش بنیان ایستگاه‌های اندازه‌گیری و تقلیل فشار گاز در ایران را طراحی کرد.

به گزارش اراده نیوز، مدیر عامل این شرکت، مجموعه مذکور با شناخت دقیق الزامات و نیازهای متفاوت سیستم‌های تغذیه و سوخت صنایع فولاد، پتروشیمی و کارخانجات تولیدی، تجربه طراحی و ساخت «بیش از ۲۰ ایستگاه نیروگاهی»، «ایستگاه‌های تمام کنترل صنایع پتروشیمی و تغذیه صنایع فولاد» و «گندله‌سازی» را دارد.

حمید رستمی گفت: شرکت با گستردن مرزهای فعالیت خود، در سایر کشورهای منطقه نیز خدمات ارائه می‌کند و پروژه EPC ایستگاه تقلیل فشار گاز نیروگاه رمیله بصره یکی از این خدمات در سطح منطقه است.

او افزود:کاهش و کنترل فشار گاز اصلی‌ترین هدف یک ایستگاه تقلیل فشار است که توسط شیرهای کنترلی موسوم به رگولاتور انجام می‌گیرد. اندازه‌گیری میزان جریان عبوری بسته به حساسیت و نیاز دقت مصرف‌کنندگان توسط انواع تجهیزات کنتور های توربینی و یا التراسونیک انجام می‌شود. این کنتورها می‌توانند در جریان بالادست یا پایین دست یک ایستگاه تعبیه شده و میزان مصرف را گزارش کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از آنجا که گاز طبیعی بدون رنگ و بو فاقد هرگونه مشخصه قابل تشخیص در محیط است، چنانچه گاز ایستگاه برای مصارف شهری و یا کارخانه‌ای در نظر گرفته شده باشد، می‌توان جریان خروجی را با همراه کردن ترکیبی بسیار بودار (عموما مرکاپتان) بودار کرد تا در مواقع نشت و انتشار گاز علایم فیزیکی مشخصی مانع از وقوع انفجارات و یا فجایع دیگر شوند. این امر توسط بودار کننده های تزریقی و یا کنار گذر صورت می‌گیرد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: دیگر محصولات ما شامل اسکرابر، فیلتر سپراتور، فیلتر خشک گاز، گرم‌کن گازی، بودارکننده بای‌پس، بودارکننده تزریقی که همگی زیرمجموعه‌ای از محصول نهایی یعنی ایستگاه تقلیل فشار گاز هستند، می‌شود.

رستمی ادامه داد: اسکرابر، فیلتر سپراتور، فیلتر خشک گاز همگی از تجهیزاتی است که برای تصفیه و خالص‌سازی گاز پرفشار در مسیر ایستگاه‌های گاز پر مصرف قرار داده می‌شود. شرکت ما در زمینه EPC ایستگاه‌های اندازه‌گیری و تقلیل فشار شهری و صنعتی، EPC خطوط انتقال و تغذیه نفت، گاز و پتروشیمی، EPC سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ ایستگاه‌های گاز و صنایع مرتبط و طراحی و ساخت مخازن تحت فشار و هیترهای گازی فعالیت می‌کند.

او گفت: قابلیت طراحی و ساخت ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز تا بالاترین سطوح اتوماسیون و کنترل (محلی و از راه دور) در شرکت مقدور و نتیجه نمونه‌های در حال بهره‌برداری چنین ایستگاه‌هایی در بهره‌برداری موفق و رضایت‌بخش است.

اخبارمرتبط:

رفع نیاز صنعت نفت و گاز با شیرهای فشار قوی دانش‌بنیان

فناوری های آینده صنعت گاز پیش بینی می شوند

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.