11

تولید بذر واکسن‌های مورد نیاز در داخل شرکت‌های دانش‌بنیان

  • کد خبر : 4926
  • 28 آبان 1399 - 9:19
تولید بذر واکسن‌های مورد نیاز در داخل شرکت‌های دانش‌بنیان
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با اشاره به امضای تفاهم نامه میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و سازمان دامپزشکی گفت:بر این اساس شرکت های دانش بنیان اقدام به تولید بذر واکسن ها خواهند کرد.

به گزارش اراده نیوز،دکتر مصطفی قانعی  گفت: علی رغم قدمت یکصد ساله ایران در واکسن سازی ولی به موازات دنیا پیش نرفتیم؛ چرا که بذر، ریشه و تکنولوژی که در کشور منجر به تکثیر واکسن می شد در اختیار نداشتیم.

وی با بیان اینکه ما بذر واکسن هپاتیت را از کشور کوبا و واکسن سل را از فرانسه وارد می کنیم  افزود: به منظور بومی سازی این محصولات اقداماتی انجام شد و ما صاحب این فناوری شدیم.

وی  عدم دسترسی کشور به بذر تولید واکسن را موجب بروز اشکالاتی دانست و یادآور شد: با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی دانش فنی تولید بذر در کشور شکل گرفت ولی باید توجه داشت که بخش دولتی امکان تولید انبوه را ندارد و باید این امر به وسیله شرکت های دانش بنیان انجام شود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه در این مراسم تفاهم نامه ای میان معاونت علمی و سازمان دامپزشکی منعقد می شود، گفت: بر اساس این تفاهم نامه با حمایت مالی معاونت علمی تولید بذر واکسن ها در شرکت های دانش بنیان صورت می گیرد و این شرکت ها بازوی اجرایی کارخانه های تولید واکسن می شوند.

قانعی تاکید کرد: ما برای دسترسی به تولید واکسن نیاز به کنار هم قراردادن دانش هایی مانند علم ژنتیک، اپیدمیولوژی، آمار و همه گیری شناسی داریم تا بتوانیم موفق به تولید بذر واکسن شویم.

اخبارمرتبط:

تولید واکسن نوترکیب کرونا در سال آینده/واکسنی برای پیشگیری از کووید ۱۹ و سرخک

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4926

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.