10

رونق شرکت دانش‌بنیان با پرتاب موفق ماهواره ایرانی

  • کد خبر : 4938
  • 29 آبان 1399 - 11:15
رونق شرکت دانش‌بنیان با پرتاب موفق ماهواره ایرانی
مدیر بخش بازرگانی یک شرکت دانش‌بنیان گفت: اگر ماهواره بومی ایران پرتاب شود و به تصاویر ماهواره‌ای دسترسی پیدا کنیم، کسب و کارمان بیشتر رونق می‌گیرد.

به گزارش اراده نیوز،آقای روح الله یزدان گفت: این شرکت کارش را از سال ۷۸ و با در اختیار داشتن سه آنتن دریافت تصاویر ماهواره‌ای شروع کرد و هم‌اکنون در حوزه‌های سنجش از دور، تأمین و پردازش تصاویر ماهواره‌ای، سیستم اطلاعات مکانی، فتوگرامتری و پهپاد، ژئوفیزیک، مخابرات ماهواره‌ای، نقشه‌برداری و صنایع مرتبط با فناوری‌های تصفیه آب و منابع آب فعالیت می‌کند. ولی عمده فعالیت آن و محصولات اصلی شرکت در زمینه تامین و پردازش تصاویر ماهواره‌ای، تولید نقشه‌های بزرگ و متوسط مقیاس، مدل‌سازی سه‌بعدی ابنیه و مکان‌های تاریخی، تصویربرداری با پهپاد، تولید نقشه‌های توپوگرافی و پلان شهری، مطالعات ژئوفیزیک و فرونشست زمین و مخابرات ماهواره‌ای است.

وی افزود: ما ۳ محصول مهم و دانش‌محور در شرکت داریم که یکی از آن‌ها «ستیا» است که قابلیت رقابت با نرم‌افزار گوگل ارث را دارد؛ البته قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه کرده‌ایم و کارفرمایان و کسانی که از این سرویس استفاده می‌کنند، می‌توانند کلیه تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های برداری را مدیریت کنند و نمایش دهند و به کلیه داده‌های متن‌باز شرکت‌های دیگر در دنیا دسترسی داشته باشند. محصول دیگر یک نرم‌افزار بومی است که تصاویر پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین را پردازش و مدل‌سازی می‌کند. محصول سوم نیز نرم افزار مدیریت کاربران است.

وی در مورد چشم‌انداز و برنامه‌هایی که برای شرکت در نظر دارند گفت:طبیعتا شرکت‌هایی مثل شرکت ما تمایل دارند که نخستین ماهواره بومی ایران پرتاب شود تا بتوانند از تصاویر آن برای نقشه‌برداری و ارائه خدمات دیگر بهره ببرند. با توجه به تحریم‌هایی که سال‌هاست در ایران حاکم است، دسترسی به این تصاویر مقدور نیست و باید از کانال‌های مختلف دیگر به آن دسترسی پیدا کرد. بعد‌ها اگر ایران موفق به پرتاب ماهواره‌ای شود و بتوانیم به تصاویر ماهواره‌ای با رزولوشن زیر یک متر دسترسی پیدا کنیم، مطمئنا کسب‌وکار ما هم رونق پیدا خواهد کرد و می‌توانیم خدمات‌مان را توسعه دهیم.

معاون بازرگانی شرکت سنجش در مورد چالش‌ها و مشکلات این شرکت نیز گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز، کار برای شرکت‌های خصوصی خیلی دشوار شده است و از آنجا که بخشی از مشتریان ما نهاد‌های دولتی هستند و آن‌ها نیز در دو سال اخیر با کسری بودجه مواجهند، خیلی از پروژه‌ها برای شرکت ما تعریف نمی‌شوند و اگر هم تعریف شود، با مبالغ پایین‌تری انجام می‌شود و همین امر موجب شده که شرکت‌های خصوصی مثل ما با کمبود نقدینگی و طرح مواجه شوند. در واقع، به دلیل اینکه شرکت ما در حوزه بسیار خاصی فعالیت می‌کند و بیشتر مشتری‌های آن نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی هستند، این مشکل بیشتر خود را نشان می‌دهد.

یزدان از دور بصیر در مورد حامیان این شرکت گفت: با توجه به اینکه شرکت دانش‌بنیان هستیم، کمک‌های معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای ما خیلی مفید بوده و امیدواریم که این کمک‌ها بیشتر از پیش و واقعی‌تر ارائه شوند.

اخبارمرتبط:

شبکه دانش‌بنیان‌های فضایی ایجاد می‌شود

۵۷ ماهواره اینترنتی به مدار زمین رفت

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.