7

برنامه ریزی برای تولید تجهیز ناوگان دریایی با ظرفیت دانش بنیان‌ها

  • کد خبر : 4975
  • 02 آذر 1399 - 9:55
برنامه ریزی برای تولید تجهیز ناوگان دریایی با ظرفیت دانش بنیان‌ها
ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ و نقل پیشرفته معاونت علمی درصدد برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت های دانش بنیان برای ساخت ساخت تجهیزات ناوگان دریایی است.

به گزارش اراده نیوز،به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صنعت دریایی ایران از جمله صنایع با سابقه و راهبردی کشور است که با وجود منابع و ظرفیت‌های بالقوه دریایی، آنطور که باید توسعه پیدا نکرده و ارتقاء نیافته است.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال‌های اخیر توسعه صنعت دریایی با کمک ظرفیت‌های دانش‌بنیانی و استارتاپ‌ها را در اولویت قرار داده است، توانمندی که قدرت احیا و ادامه حیات برای حوزه‌های فناورانه کشور را دارد و در این چند سال توانسته، این ظرفیت را به کشور اثبات کند.

ایران با سابقه حضور تاریخی در عرصه دریا، توانمندی‌های فنی و سرمایه غنی انسانی، می‌تواند یکی از پایه‌های اقتدار اقتصادی، سیاسی و نظامی خود را بر مبنای توسـعه صنایـع دریایی قرار دهد،کاری که به توان و دانش علمی متخصصان، فارغ‌التحصیلان و سرآمدان علمی کشور نیاز دارد.

یکی از اساسی‌ترین نیازهای این صنعت، تامین قطعات مورد نیاز است. قطعاتی که در شرایط تحریمی کشور، تامین آنها از دیگر کشورها سخت و زمان‌بر است، اما با تلاش دانش‌بنیان‌های فعال کشور، قطعات مورد نیاز صنعت دریایی در داخل کشور تولید می‌شود و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از این کار حمایت می‌کند.

لازمه تولید این قطعات، استاندارد بودن آنها است، استانداردهایی ملی و بین‌المللی که اساس تولید این قطعات در کشور هستند و باید رعایت شوند.

ایجاد شبکه قطعه‌سازی ناوگان دریایی کشور اقدامی مهم است که توسط ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام گرفته است.

اخبارمرتبط:

پاسخ نیازهای صنعت دریایی از سوی دانش‌بنیان‌ها

شناسایی ۶۴ فناوری بهینه‌سازی مصرف انرژی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.