12

برگزاری مسابقه ملی موشک‌های آبی

  • کد خبر : 51
  • 11 اردیبهشت 1398 - 8:23
برگزاری مسابقه ملی موشک‌های آبی

دبیر برگزاری مسابقه “موشک‌های آبی” دانشگاه سمنان از حضور ۲۸ تیم از ۱۳ دانشگاه کشور در پنجمین دوره مسابقات کشوری موشک‌های آبی خبر داد.

محمود عبدوس گفت: این مسابقات در سه بخش ارتفاع، برد و هدف در حال برگزاری است، افزود: در مجموع ۸۷ دانشجو از ۱۳ دانشگاه کشور در بخش‌های سه‌گانه این مسابقات شرکت کردند.

وی افزود: دانشگاه پلی‌تکنیک امیرکبیر، دانشگاه تبریز، دانشگاه سمنان، دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد شهر قدس، دانشگاه دامغان، غیرانتفاعی خیام و … از جمله دانشگاه‌های شرکت کننده در پنجمین دوره مسابقات کشوری موشک‌های آبی سمنان هستند.

دبیر برگزاری مسابقات موشک‌های آبی دانشگاه سمنان با اشاره به برخی برنامه‌های جنبی در این مسابقات سراسری خاطرنشان کرد: برگزاری یک کارگاه علمی- آموزشی، برپایی نمایشگاه موشک‌های آبی و بازدید از ظرفیت‌های دانشگاه سمنان و… از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مسابقات است.

 تقویت استعدادهای فنی و مهندسی در زمینه آیرو دینامیک و توانمندسازی در استفاده از قوانین طراحی مکانیک از اهداف برگزاری این رقابت مهیج دانشجویی است. موشک‌های آبی با استفاده از بطرهای پلاستیکی ساخته شده و بواسطه آب و فشار هوا پرتاب می‌شوند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=51

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.