12

خودکفائی در صنعت لیزر با تلاش دانش بنیان ها

  • کد خبر : 5127
  • 23 آذر 1399 - 9:39
خودکفائی در صنعت لیزر با تلاش دانش بنیان ها
دستیابی به خودکفایی در صنعت لیزر با تلاش فناوران نخبه جوان میسر شده است، دانش بنیان هایی که سناریوی تحریم را به شکوفایی تولید تبدیل کرده اند.

به گزارش اراده نیوز،عزم یک گروه دانش بنیان که از سال ۹۳ شکل گرفت وامروز از جمله پنج شرکت تولیدکننده تجهیزات لیزر و فتونیک در جهان است که کاربرد‌های متنوعی دارد.

اینجا شرکتی است که محصولاتش در کنار صنایع مادر کشور ایستاده است تا خطوط تولید با چاشنی فناوری، پرقدرت‌تر از قبل بچرخد.
برش‌های دقیق در صنعت خودرو، استفاده در صنعت فولاد و همچنین استفاده در حوزه‌های پزشکی و دندانپزشکی بخشی از موارد استفاده تجهیزات لیزر تولید شده در این شرکت دانش بنیان است.

در سال های اخیر با شروع تحریم ها، ورود فناوری پیشرفته لیزر به ایران ممنوع شد، محدودیت هایی که برای دانش بنیان ها پلی برای خودکفایی در تولید تجهیزات متنوع این صنعت شد.

با دستیابی محققان ایرانی به این فناوری، از مقادیر قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری شده است.  به عنوان مثال لیزر الکساندرایت معادل بالای ۱۰۰ هزار دلار قیمت نمونه خارجی است که در داخل به ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار ساخته شده است. با این تفاوت که نمونه‌های خارجی برغم قیمت بالا، اما خدمات پس از فروش هم ندارند.
رسیدن به این دانش فنی اقدام دشواری بوده که این شرکت دانش بنیان انجام داده است و برای توسعه جهانی آن به حمایت‌های جدی نیاز است.
اخبارمرتبط:

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.