15

سهم شرکت های دانش بنیان از حل مسائل کشور افزایش می یابد

  • کد خبر : 5179
  • 27 آذر 1399 - 11:18
سهم شرکت های دانش بنیان از حل مسائل کشور افزایش می یابد
رئیس پارک فناوری پردیس گفت:در پارک فناوری پردیس تلاش ما این است که سهم شرکتها را در حل مسائل کشور بالاتر ببریم.

به گزارش اراده نیوز،مهدی صفاری نیا بابیان اینکه مجموع فروش شرکتهای دانش بنیان پارک در سال گذشته برابر با یازده هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: این میزان فروش شرکتها هشتاد درصد بالاتر از  میزان فروش شرکتهای دانش بنیان پارکهای علم و فناوری زیر مجموعه وزارت علوم بوده است.

به گفته وی، همچنین ۶۰درصد از صادرات کل از پارکهای کشور به پارک فناوری پردیس اختصاص یافته است.

وی افزود: طی برآوردهایی که داشتیم سهم فروش شرکتها که در کشور برابر با یک درصد است در پارک فناوری پردیس برابر با ۴درصد بوده است که میزان خوبی است اما باید این میزان بیشتر شود.

به گفته رئیس پارک فناوری پردیس، در واقع سهم هزینه کرد تحقیق و توسعه باید به ۱۰درصد برسد و این نیازمند این است که زیرساختها فراهم شود.

 صفاری نیابا بیان اینکه ما تقریبا زیرساخت ها و زمینه سازی برای شرکتهای دانش بنیان را فراهم کرده ایم، گفت: این زیرساخت و زمینه سازی در حدی است که بتوانیم حل مسائل را به واسطه تحقیقات و مسئله محور پیش ببریم.

وی با اشاره به ارائه ضمانت نامه به شرکتهای عضو پارک فناوری پردیس گفت: یکی از خدماتی که پارک فناوری پردیس به واسطه صندوق توسعه فناوریهای نوین به شرکتها ارائه کرده ارائه ضمانت نامه برابر با ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: البته که می بایست این میزان ضمانت نامه بیشتر شده تا سهم شرکتها از بازار اقتصاد دانش بنیان بیشتر شود.

رئیس پارک فناوری پردیس در خصوص فاز سوم پارک فناوری پردیس گفت: تقریبا فاز سه پارک فناوری پردیس به لحاظ جذب مشتریان رو به اتمام است و امیدواریم تا پایان  سال آینده (اتمام ) ۱۴۰۰ تعداد شرکتهای پارک به ۶۰۰ شرکت برسد.

صفاری نیا گفت: سعی کرده ایم در ایجاد امکان زیرساخت تحقیقاتی تا بازار برای شرکتهای دانش بنیان گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه با وجود این حمایت از پارک فناوری پردیس از شرکتهای دانش بنیان تاکنون از خدمات صندوق نواوری و شکوفایی استفاده نکردیم، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی می توانست امکانات بیشتری در اختیار صندوق نواوری و شکوفایی قرار بدهد و امکاناتی که تاکنون در اختیار شرکتهای پارک گذاشته به اندازه ای که باید نبوده است.

وی گفت: شرکتهای دانش بنیان در پارک فناوری پردیس بیش از ۴هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند و امسال هم هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری اتفاق افتاده ولی سهم صندوق نواوری و شکوفایی در راستای حمایت از شرکتهای پارک کم بوده است در صورتیکه می توانست تسهیل گری در برخی از موارد برای شرکتها داشته باشد.

رئیس پارک فناوری پردیس تاکید کرد: در واقع صندوق می توانست نقش پررنگ تری در ارائه تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان پارک فناوری پردیس داشته باشد و این موضوع جای کار زیادی دارد.

صفاری نیا افزود: ما این موضوع را مورد پیگیری قرار می دهیم و برای صندوق نوآوری نیز پیشنهاداتی داریم که بتوانیم بیش از پیش از ظر فیتهای صندوق نواوری و شکووفایی برای شرکتها بهره ببریم.

اخبارمرتبط:

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.