10

ایمنی ترمز خودروهای سنگین با محصولی دانش‌بنیان ارتقا یافت و انحصار شرکت‌های خارجی شکست

  • کد خبر : 5282
  • 05 بهمن 1399 - 9:39
ایمنی ترمز خودروهای سنگین با محصولی دانش‌بنیان ارتقا یافت و انحصار شرکت‌های خارجی شکست
شرکتی دانش‌بنیان به حوزه طراحی و تولید مجموعه کامل سیستم‌های هیدرولیکی ماشین‌آلات سنگین ورود کرد و این سیستم برای نخستین بار در کشور تولید شد.

به گزارش اراده نیوز ، شرکت دانش‌بنیان مپسام به عنوان مجموعه‌ای فناور در حال توسعه، تولید و تکمیل مجموعه کامل سیستم‌های هیدرولیکی «ماشین‌آلات سنگین» و «خطوط فرآوری و تولید مواد معدنی» است. این شرکت به صورت متمرکز در حوزه طراحی و تولید سیستم‌های هیدرولیکی ترمز ماشین‌آلات سنگین معدنی فعالیت می‌کند تا بتواند طیف گسترده‌ای از خودروهای سنگین با مدل‌های کوماتسو، بلاز، ترکس و کاترپیلار را تحت پوشش قرار دهد.

هیدرولیک، به معنی استفاده مهندسی از مایعات و خاصیت‌های فیزیکی آنها به صورت گسترده در انواع ماشین‌آلات از جمله خودرو برای انتقال و افزایش قدرت. به زبان ساده‌تر، فنی که انتقال و تبدیل نیرو را توسط مایعات انجام دهد هیدرولیک نام دارد.

ایمان علیزاده عصار مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مپسام درباره محصول تولیدی این شرکت، گفت: در تلاشی فناورانه با همکاری شرکت جهاد نصر کرمان موفق به ساخت سیستم هیدرولیکی ترمز ماشین‌آلات سنگین که دانش فنی آن در انحصار شرکتی آمریکایی بود، شدیم.

 وی افزود: ترمز طراحی شده در مجموعه ما حدود یک سوم قیمت مدل‌های مشابه ژاپنی و آمریکایی موجود در بازار است. این سیستم ایمنی ترمز را ارتقا داده است و کیفیت بالایی دارد. با توجه به اینکه ترمز یکی از مهم‌ترین قطعات در خودروهای سنگین است، تولید این قطعه در کشور گامی بزرگ برای توسعه فناورانه صنعت خودروسازی محسوب می‌شود.

این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: طراحی، ساخت و انجام تست‌های موفق آزمایشگاهی و عملیاتی به صورت کامل توسط متخصصان شرکت مپسام با دقت بالا انجام  شده است. در حال حاضر نیز این محصول حساس و ایمن بر روی تراک‌های TEREX100 معدن ۱ و ۳ شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر استفاده می‌شود.

وی مزایای این محصول را «عملکرد تا فشار کاری ۲۴۱ بار»، «کیفیت بالا هم‌پای محصول شرکت آمریکایی»، «امکان سرویس‌دهی آسان و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری»، «قیمت پایین‌تر از نمونه‌های خارجی» و «گارانتی معتبر و ارائه خدمات پس از فروش» عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5282

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.