10

مطب پزشکان با سامانه دانش بنیان آنلاین می‌شوند

  • کد خبر : 5295
  • 06 بهمن 1399 - 10:41
مطب پزشکان با سامانه دانش بنیان آنلاین می‌شوند
با راه اندازی سامانه‌ای از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، خدمات پزشکی اعم از ویزیت، تصویربرداری و آزمایش به صورت آنلاین در اختیار متقاضیان قرار گرفت و این گروه درصدد آنلاین کردن مطب پزشکان هستند.

به گزارش اراده نیوز ، محسن شایگان صدر، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این شرکت، خدمات دیجیتال حوزه درمان و سلامت را در سامانه‌ای به جامعه عرضه می‌کند، گفت: در این سامانه، تمام خدماتی که یک شهروند می‌تواند از یک بیمارستان تخصصی عالی دریافت کند، به صورت دیجیتال و برخط عرضه می‌شود و کاربران در تمام نقاط کشور می‌توانند به محتوای آن دسترس داشته باشند.

وی ویزیت پزشک، داروخانه، تصویربرداری پزشکی و آزمایشگاه به صورت برخط را از جمله خدمات این سامانه نام برد و افزود: در حال حاضر در تهران با ۱۰۰۰ پزشک در همه شاخه‌های تخصصی همکاری می‌کنیم و بیماران با مراجعه به این سامانه، می‌توانند اطلاعات و شرح حال خود را به پزشک مورد نظر ارائه کنند و توسط پزشکان ویزیت شوند. حق ویزیت در این سامانه نیز به صورت معمول، چیزی در حدود ۳۰ درصد از مراجعه حضوری ارزان‌تر است.

شایگان صدر، اضافه کرد: در صورتی که شخص به خدمات تصویربرداری نیاز داشته باشد، با مراجعه به سامانه، مطلع می‌شود که چه مراکزی از ظرفیت ارائه خدمات به وی برخوردار هستند. در حال حاضر در ماه، حدود ۸۰۰۰ نوبت آنلاین در این سایت ثبت می‌شود.

این فعال دانش‌بنیان در ادامه گفت: یکی از برنامه‌های در دست اقدام این شرکت برای زمان پیش‌رو، آنلاین کردن مطب‌ها است. در حال حاضر، ورود کلیشه‌هایی که عکس تصویربرداری پزشکی بر روی آن چاپ می‌شود، به خاطر تحریم با چالش مواجه شده است. در خدمات جدید، اطلاعات تصویربرداری به صورت آنلاین برای پزشک مورد نظر بیمار ارسال می‌شود و نیاز به کلیشه حذف می‌شود، با توجه به اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد از هزینه تصویربرداری مربوط به این کلیشه است، این موضوع از نظر اقتصادی نیز به نفع بیمار است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، وی همچنین بیان کرد: همچنین پزشک خواهد توانست با یک یوزر و پسورد به سامانه وارد شود و اطلاعات بیمار و نتایج آزمایش و تصاویر پزشکی را مشاهده کند و بر اساس این اطلاعات خدمات سریع و با کیفیتی به بیمار ارائه کند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5295

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.