12

عرضه پلتفرمی برای مصرف بهینه انرژی از سوی استارتاپ پژوهشگاه نفت

  • کد خبر : 5359
  • 13 بهمن 1399 - 10:58
عرضه پلتفرمی برای مصرف بهینه انرژی از سوی استارتاپ پژوهشگاه نفت
رئیس مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری در این پژوهشگاه، گفت: تاکنون ۳ شتابدهنده فعال در حوزه انرژی در آن مستقر شدند و از تیم‌های استارتاپی حمایت می‌کند.

به گزارش اراده نیوز ، دکتر فلور شایق با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری در پژوهشگاه نفت در سال گذشته، افزود: در یک سال گذشته با ۳ شتابدهنده فعال در حوزه انرژی قراردادهای همکاری امضا کردیم که بر اساس آن این شتابدهنده‌ها با استقرار در پژوهشگاه علاوه بر برخورداری از خدمات منتورینگ نیروهای متخصصِ این مجموعه، در زمینه خدمات آزمایشگاهی و فنی و امکانات دیگر از نرخ های ترجیحی پژوهشگاه برخوردار شوند.

وی در زمینه همکاری با مراکز نوآوری به امضای تفاهم نامه با پارک علم و فناوری اصفهان اشاره کرد و گفت: در این پارک حدود ۱۰۰ شرکت دانش بنیان مستقر هستند که اگرچه در پژوهشگاه حضور ندارند، اما می توانند از تخفیفات ترجیحی و سایر خدماتی که پژوهشگاه برای شتاب دهنده‌ها قائل می‌شود، استفاده کنند.

شایق با اشاره به امضای تفاهم نامه دیگری با یکی از شرکتهای فعال در حوزه نفت، خاطر نشان کرد: بر اساس این همکاری این شرکت به عنوان یکی از برترین واحدهای صنعتی در تولید انواع روغن در کشور، می‌تواند با واحد روغن پژوهشگاه، در زمینه شکل گیری کسب و کارهای نوپا در این زمینه همکاری مشترک داشته باشند.

رئیس مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت با اشاره به همکاری این پژوهشگاه با دانشگاه‌ها به تفاهم نامه با مرکز نوآوری دانشگاه قوچان اشاره کرد و افزود: این دانشگاه قرار است برای همکاری بیشتر، تیم‌های استارتاپی را به ما معرفی کند و در حال حاضر با این دانشگاه در قالب یک تفاهم نامه، همکاری مشترک داریم.

وی با بیان اینکه به تازگی پژوهشگاه در صندوق پژوهش و فناوری شرکت نفت که به تازگی تشکیل شده، سهم دارد، خاطر نشان کرد: این صندوق از استارتاپ‌های مستقر در مرکز نوآوری پژوهشگاه حمایت مالی خواهد کرد.

شایق به بیان فعالیت‌های شتاب‌دهنده‌های مستقر در پژوهشگاه پرداخت و یادآور شد: یکی از شتاب‌دهنده‌های مستقر در این پژوهشگاه در حوزه‌های عملیاتی و توسعه فناوری فعالیت دارد که تا کنون دو مجموعه از این شتاب‌دهنده با پردیس محیط زیست و انرژی ارتباط داده شده است تا در قالب قراردادهای مشارکتی با پژوهشگاه تحت عنوان قرارداد “مشارکت توسعه فناوری” وارد همکاری شوند.

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، وی حوزه فعالیت شتاب‌دهنده دیگر را در حوزه هوش مصنوعی و فناوری نرم عنوان کرد و ادامه داد: یکی از استارتاپ‌های این شتابدهنده در حوزه بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی، پلتفرمی را طراحی کرده است که در روزهای پیک مصرف ضرورت آن بسیار احساس می‌شود.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5359

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.