11

حمایت از ایده‌های نوآورانه برای تصفیه آب‌های شور

  • کد خبر : 5449
  • 26 بهمن 1399 - 9:30
حمایت از ایده‌های نوآورانه برای تصفیه آب‌های شور
«ساخت غشای نانویی آب شیرین‌کن» عنوان چالشی است که از سوی یکی از شرکت‌های فناور به منظور شناسایی راهکارها و ایده‌های علمی و اجرایی برای تصفیه آب‌های شور برگزار می‌شود.

به گزارش اراده نیوز ، به نقل از ستاد نانو، کمبود منابع آبی قابل شرب و یا قابل استفاده در کشاورزی از یک سو و از سوی دیگر آلودگی گسترده آب‌های سطحی و زیرسطحی، به‌ویژه آلودگی به عناصر معدنی مانند نمک، دسترسی به آب سالم تبدیل به یک معضل شده است و تاکنون برای تصفیه آب از مواد مختلفی چون نانوذرات فلزی، نانوذرات پلیمری، زئولیت‌ها، نانومواد پایه کربن، مواد نیمه ‌متخلخل، پلیمرهای زیستی و نانو مواد استفاده شده است.

بر این اساس یکی از شرکت‌های فناور بخش خصوصی با هدف شناسایی راهکارها و ایده‌های علمی و اجرایی با استفاده از فناوری نانو، جهت تولید غشاء به منظور تصفیه آب شور جهت کاربرد در تولید محصولات کشاورزی چالشی را با عنوان «ساخت غشای نانویی آب شیرین‌کن» برگزار کرده است.

تیم‌های برتر این چالش مشمول حمایت ورود به فرایند شتابدهی قرار خواهند گرفت. این حمایت بسته به نیاز فناوران برگزیده جهت توسعه فناوری و محصول شامل مواردی چون دریافت سرمایه‌گذاری توسعه محصول و فناوری تا ۱۰ میلیارد ریال، تامین زیرساخت‌های تجاری‌سازی شامل محل استقرار تیم اجرایی، مشاوره و مربی‌گری، خط تولید و غیره می‌شود.

متقاضیان برای شرکت در این رویداد تا ۵ اسفند ماه جاری مهلت دارند تا ایده‌های خود را به ستاد نانو ارسال کنند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5449

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.