12

تلاش محققان برای بومی سازی ۷۰ درصدی ماشین آلات حفر تونل

  • کد خبر : 5511
  • 02 اسفند 1399 - 10:59
تلاش محققان برای بومی سازی ۷۰ درصدی ماشین آلات حفر تونل
گروهی از مققان یکی از شرکت‌های با دریافت خدماتی از شرکت ایتالیایی، اقدام به ساخت ماشین آلات صنعتی حفر تونل ‌با کاربرد برای کلیه زمین‌های سنگی و ماسه‌ای کرد و به گفته آنها، قرار است تا سال آینده ۷۰ درصد از دانش فنی این محصول را بومی سازی کنند.

به گزارش اراده نیوز ، به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، علی محمد صاحب مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه حفاری مکانیزه و ساخت دستگاه‌های TBM، گفت: این مجموعه در سال‌های اخیر وارد حوزه طراحی و ساخت دستگاه‌های حفاری مکانیزه و تجهیزات مرتبط با آن شده است و با اتخاذ سیاست تولید مرحله‌ای قصد دارد تاسال١۴٠٠به دانش تولید ٧٠ درصدی دستگاه‌های  TBMو میکــرو TBMدست یابد تا به این ترتیب وابستگی این صنعت را به خارج کاهش دهد.

وی دستگاه‌های TBM را دستگاهی برای حفاری تونل‌ها معرفی کرد که با استفاده از یک سطح مقطع مدور، قادر است در قشرهای خاکی و سنگی زمین حفاری کند. این نوع از ماشین‌آلات توانایی ایجاد حفره در هر نوع زمین سنگی سخت تا ماسه‌ای را دارند.

صاحب در ادامه افزود: ما در زمینه مطالعات زمین شناسی، طراحی و محاسبات تونل، انتخاب ماشین‌های حفار و ارائه راه‌کارهای اجرایی مناسب، از خدمات یک شرکت ایتالیایی که دارای تجربیات ارزشمندی در این زمینه است، استفاده می کنیم.

این فعال فناور ادامه داد: طراحی و ساخت دستگاه‌های حفار تمام مکانیزه TBM و میکرو TBM، طراحی و ساخت سیستم نوار نقاله تونلی، طراحی و ساخت لوکوموتیو و تجهیزات رولینگ استاک و طراحی و ساخت ابزارهای برشی و تجهیزات تونلی از جمله محصولات تولیدی شرکت است.

وی ادامه داد: متخصصان مجموعه ما قادر به ارائه دامنه وسیعی ازخدمات فنی مورد نیاز کارفرمایان در حوزه بازسازی، نصب، راه‌اندازی و راهبری این دستگاه‌ها و تجهیزات هستند. با توجه به شرایط و وضع موجود کشور و تحریم‌های صورت گرفته و در حال اجرا، ساخت ماشین‌های مکانیزه در داخل کشور از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است.

به گفته مجری طرح، از مزایای کلی ساخت و مونتاژ دستگاهTBM  در کشور می‌توان به کاهش چشمگیر بهای تمام شده این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی، تسهیل در ارائه خدمات پشتیبانی و سفارشی‌سازی دستگاه با توجه به نوع پروژه ها اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5511

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.