10

به همت فناوران پارک علم و فناوری مازندران صورت گرفت ؛ طراحی و ساخت سیستم موتورخانه هوشمند با کاهش مصرف گاز تا ۵۰درصد

  • کد خبر : 5520
  • 03 اسفند 1399 - 9:37
به همت فناوران پارک علم و فناوری مازندران صورت گرفت ؛ طراحی و ساخت سیستم موتورخانه هوشمند با کاهش مصرف گاز تا ۵۰درصد
  فناوران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در مازندران موفق به طراحی و ساخت سیستم موتورخانه هوشمند با کاهش مصرف گاز تا ۵۰ درصد شدند.
به گزارش اراده نیوز ، مدیرعامل شرکت دانش بنیان روماک سیستم آویژه صنعت آریا مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان آمل پارک علم و فناوری مازندران در این خصوص گفت: موتورخانه‌ها به دلیل طراحی سنتی و ترموستات‌های مکانیکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های هدر رفت انرژی در کشور هستند.

دکتر جمال قاسمی به طراحی و ساخت سیستم موتورخانه هوشمند با توان مهندسان داخلی اشاره کرد و افزود: این سیستم ابتدا نیاز حرارتی ساختمان را با توجه به نوع کاربردش در زمینه‌های تجاری، مسکونی و اداری محاسبه و دمای آب گرم چرخشی موتورخانه را متناسب با نیاز حرارتی تنظیم می‌کند.

وی گفت: با نصب سیستم هوشمند موتور خانه هیرکان در تعدادی از ساختمان‌های مازندران مصرف گاز ۲۵ تا ۵۰ درصد کاهش یافت که این نشانگر افزایش بهره وری و مصرف بهینه انرژی در این موتورخانه‌ها بود.

دکتر قاسمی با بیان اینکه این سیستم در همه نوع موتورخانه با هرساختار و چینشی نصب می‌شود، افزود: قابلیت انعطاف پذیری بالا و اعمال برنامه زمانبندی مجزا و دستور در لحظه برای هر پمپ یا بویلر موتور خانه از ویژگی‌های منحصر به فرد این سیستم است که در نمونه‌های مشابه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان روماک سیستم آویژه صنعت آریا گفت: سیستم واکنش گرا، عیب یابی هوشمند، حالت آماده باش و کنترل از راه دور از دیگر ویژگی‌های این موتورخانه هوشمند است.

گفتنی است روزانه ۶۴ میلیون متر مکعب گاز در کشور بدون اینکه نقشی در تولید و مصرف داشته باشد هدر می‌رود که می‌توان با اصلاح و هوشمند سازی ۶۰۰ هزار موتورخانه سیستم حرارت مرکزی از هدر رفت روزانه ۹ تا ۱۳ میلیون متر مکعب گاز جلوگیری کرد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5520

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.