12

توانمندی دیگر از متخصصان ایرانی؛ ساخت کیت تشخیص سریع کرونا توسط محققان دانشگاه بوعلی‌سینا و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج)

  • کد خبر : 5592
  • 11 اسفند 1399 - 10:25
توانمندی دیگر از متخصصان ایرانی؛ ساخت کیت تشخیص سریع کرونا توسط محققان دانشگاه بوعلی‌سینا و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج)
کیت تشخیص سریع کرونا با همکاری و تلاش مشترک محققان دانشگاه بوعلی‌سینا و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) ساخته شد و مورد تأیید سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

به گزارش اراده نیوز ، دکتر عباس افخمی عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا در این خصوص گفت: این کیت تشخیص کرونا در مدت زمان پانزده دقیقه می‌تواند افراد مبتلا را شناسایی کند.
وی خاطرنشان کرد: این کیت می‌تواند زنجیره بیماری را قطع کند و به عبارتی در بیماریابی نقش بسیار با اهمیتی دارد.
دکتر افخمی اظهار داشت: کیت تشخیص سریع کرونا می‌تواند برای بیماران سرپایی مورد استفاده قرار گرفته و دسترس‌پذیری افراد در مناطق دوردست و محروم در نقاط مختلف شهری را فراهم کند.
گفتنی است در این طرح علاوه بر دکتر عباس افخمی، دکتر طیبه مدرکیان عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا، حسین خوش‌سفر، دکتر اکبر خان‌محمدی و دکتر پگاه هاشمی از دانش‌آموختگان این دانشگاه نیز مشارکت داشته‌اند، که این همکاری در قالب شرکت دانش‌بنیان فرین بهبود تشخیص انجام شده است.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5592

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.