12

کاهش سایش قطعات فولادی با سیم‌جوش‌های نانوساختار

  • کد خبر : 5664
  • 19 اسفند 1399 - 16:45
کاهش سایش قطعات فولادی با سیم‌جوش‌های نانوساختار
سیم جوش‌های نانو ساختار یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان قادر است لایه سختی بر روی قطعات فولادی ایجاد کند و چالش سایش قطعات صنعتی را مرتفع کرده است.

به گزارش اراده نیوز، محسن عسکری، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، تولید محصولاتی برای ایجاد لایه‌های سخت ‌پوشی با هدف افزایش طول عمر قطعات را دستاوردهای این شرکت دانست و گفت: این محصول به شکل سیم‌جوش‌های توپودری در قطرهای مختلف تولید شده است و از طریق روش‌ معمول جوشکاری بر روی قطعات صنعتی تحت سایش قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: این محصولات برای ایجاد لایه‌های سخت‌ و با هدف افزایش طول عمر قطعات به تولید رسیده است. استفاده از جدیدترین فناوری طراحی آلیاژی با به کارگیری فناوری نانو یکی از ویژگی‌های محصولات تولیدی این مجموعه فناور است.

مجری طرح اضافه کرد: سیم‌جوش‌های توپودری در مقایسه با الکترودهای دستی رسوب‌گذاری بیشتری دارند. همچنین نسبت به آن‌ها حرارت بسیار کمتری تولید می‌کنند. با یک بار جوشکاری با این سیم‌جوش‌ها می‌توان به حدی از سختی رسید که با الکترودهای جوشکاری معمولی نیاز به سه بار جوشکاری است تا آن مقدار سختی به وجود آید.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، عسکری، کاربرد این نوع جوشکاری را در صنایع سیمان، فولادسازی، معدن، حفاری و راه‌سازی دانست و ادامه داد: این محصولات از بین رفتن قطعات صنعتی را کاهش می‌دهند، به همین دلیل به صورت غیرمستقیم در کاهش مصرف انرژی مؤثرند. این سیم جوش‌ها برای سخت‌پوشی قطعات فولادی طراحی شده‌اند. پیش از این بازار واردات این محصولات بسیار داغ بود که با تلاش مجموعه فناور ما، صنایع نیاز خود را به قیمت کمتر و کیفیت بالاتر از بازار داخلی تامین می‌کنند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5664

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.