14

به همت محققان پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی صورت پذیرفت؛ ثبت اختراع طرح «شبیه‌ساز حریف تمرینی بوکس با استفاده از کیسه‌بوکس سه‌بدنه»

  • کد خبر : 5703
  • 24 اسفند 1399 - 9:34
به همت محققان پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی صورت پذیرفت؛ ثبت اختراع طرح «شبیه‌ساز حریف تمرینی بوکس با استفاده از کیسه‌بوکس سه‌بدنه»
در راستای رسالت پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در جهت حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه علوم ورزشی، طرح" شبیه‌ساز حریف تمرینی بوکس با استفاده از کیسه‌بوکس سه‌بدنه" که از جمله استارتاپ‌های مستقر در مرکز نوآوری این پژوهشگاه است، ثبت اختراع شد.

به گزارش اراده نیوز ،  هدف از طراحی و ساخت این وسیله، کاهش آسیب، بهبود عملکرد پا در گام‌برداری و همچنین افزایش مهارت در ضربات دوبل می‌باشد. کیسه‌بوکس چندبعدی اولین کیسه‌بوکس پر شونده با آب یا هوا با طراحی کاملاً متفاوت نسبت به کیسه‌بوکس‌های معمول در ایران است.

بر اساس این گزارش، در این طرح از ویژگی‌های سایر کیسه‌بوکس‌ها دریک وسیله خاص و منحصربه‌فرد استفاده می‌شود. هرکدام از کیسه‌بوکس‌های فعلی (سبک، سنگین، زاویه‌دار، نیم‌تنه، افقی، رفلکسی) برای هدفی خاص مورداستفاده قرار می‌گیرند و تهیه همه این موارد برای یک فرد ممکن است ازلحاظ اقتصادی و فضای موردنظر مقرون‌به‌صرفه و یا امکان‌پذیر نباشد.
ازجمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به یکنواخت و همگن بودن کیسه‌بوکس به‌واسطه آب درون آن و جذب انرژی جنبشی ضربات واردشده به کیسه و به‌تبع آن کاهش فشار بر مفاصل، تاندون‌ها و عضلات، بهره‌گیری از یک توپ سرعتی به‌منظور افزایش دقت و ارتقا عکس‌العمل و زمان واکنش، بهبود درک و احساس زمان‌بندی به‌واسطه چرخش کیسه که در هرلحظه سطوح متفاوت بارنگ‌های متمایز را برای ضربه‌های مشخص فراهم می‌نماید و اجرای تکنیک‌های دفاعی مانند slipping و bob and weave هم‌زمان با فنون تهاجمی با استفاده از جابه‌جایی تنه و چرخش میله واکنشی اشاره کرد.
گفتنی است این طرح که با حمایت پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی به اجرا رسیده، به‌صورت مشترک بین مجری طرح حسین شمسیان کارشناس ارشد بیومکانیک ورزش و پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی ثبت اختراع شده است.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5703

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.