11

در یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛ تولید پری بیوتیک تقویت کننده سیستم ایمنی دام

  • کد خبر : 5721
  • 26 اسفند 1399 - 10:15
در یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛ تولید پری بیوتیک تقویت کننده سیستم ایمنی دام
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید پری بیوتیک هایی شدند که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن دام، طیور و آبزیان شده و این امر موجب کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها و جلوگیری از انتشار بیماری می شود.

به گزارش اراده نیوز ، محسن نیکخواه مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده پری بیوتیک ها در صنعت دام، طیور و آبزیان در عرصه زیست فناوری   اظهار کرد: این شرکت با هدف تولید پری بیوتیک ها برای دام، طیور و آبزیان تأسیس شده و طی این چند سال با تجهیز آزمایشگاه‌ها و پروتکل‌های فنی به تولید بهینه مخمر هیدرولیز شده، دیواره سلولی مخمر و عصاره مخمر در مقیاس صنعتی پرداخته است.

وی با بیان اینکه محصولات این شرکت در حوزه پری بیوتیک ها هستند، گفت: این محصولات منجر به تقویت سیستم ایمنی دام، طیور، آبزیان شده و می‌تواند با کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها در کاهش ابتلاء به بیماری‌های باکتریایی آنها نیز تأثیر گذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از این پری بیوتیک ها بر عملکرد حیوانات اثر مثبتی دارد، گفت: استفاده از این مواد غذایی در حیوانات از انتشار باکتری و آلودگی به ویژه سالمونلا جلوگیری می‌کند و این چرخه نیز به انسان وارد نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پروبیوتیک باکتری‌های زنده هستند اما پری بیوتیک ها غذاهای فراسودمند برای این باکتری‌ها هستند، گفت: این تغذیه هوشمند در دام، طیور و آبزیان تأثیر خوبی خواهد داشت.

نیکخواه با بیان اینکه این محصول به صورت پودر و مایع به دام، طیور و آبزیان بنا به چالش‌های منطقه‌ای تزریق یا خورانده می‌شود، گفت: این پری بیوتیک ها مستقیماً در دستگاه گوارش، غذای پروبیوتیک ها یا باکتری‌های زنده را تأمین می‌کنند و با اتصال به باکتری‌های بیماری زا دستگاه گوارش را ایمن تر خواهد کرد.

به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان پری بیوتیک ها راندمان تولید در حیوانات را بهبود داده و ضمن کمک به درآمد تولیدکنندگان، تولیدات آنها با حداقل آلودگی‌های میکروبی تولید خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه این پری بیوتیک ها برای تقویت سیستم ایمنی است، افزود: این محصول برای اولین بار در کشور به تولید انبوه می‌رسد و واردات محصولات مشابه آن از فرانسه، آلمان و آمریکا واردات صورت می گرفته که به دلیل تحریم‌ها کمتر در حال حاضر وارد می‌شود. بدلیل محدود بودن تنوع محصولات وارداتی یکی از ویژگی‌های تولیدات شرکت تنوع بر اساس حیوانات مختلف و نیاز آن صنعت است.

وی افزود: این پری بیوتیک ها به صورت اختصاصی و بومی کشور متناسب با چالش‌های منطقه به تولید می رسند؛ مثلاً در مناطق شمالی کشور دام درگیر بیماری‌های باکتریایی و آلودگی‌های زیرزمینی هستند که متناسب با آنها این پری بیوتیک ها تولید می‌شود.

نیکخواه با اشاره به صرفه جویی ارزی این پری بیوتیک ها برای دام گفت: بر اساس آمار چون این محصول در خانواده افزودنی هاست بر اساس اطلاعاتی که از بازار گرفتیم ۳۰۰ تا ۵۰۰ تن در سال وارد کشور می‌شد که اکنون به دلیل تحریم‌ها همین میزان هم وارد کشور نمی‌شود. و این شرکت در فاز یک به ظرفیت ۶۰۰ تن و تا پایان سال به ظرفیت ۱۲۰۰ تن در سال خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه تولید این نوع پری بیوتیک مصرف آنتی بیوتیک را در حیوانات کاهش می‌دهد و همچنین در راستای کاهش انتقال بیماری‌ها مشترک نیز مفید است که این در چرخه مواد غذایی انسانی نیز تأثیرات مثبتی خواهد داشت.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به مزیت رقابتی این محصول گفت: اولین مزیت رقابتی این محصول ۴۰-۶۰ درصد ارزان‌تر از نمونه خارجی بوده و همیشه در دسترس است که تداوم تولید هم وجود دارد.

نیکخواه افزود: اکنون این محصول در مناطق اصلی دامپروری گاو شیری، صنعت طیور در اصفهان، تهران، قزوین و مازندران در حال استفاده است.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5721

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.