10

ثبت دومین اختراع محققان دانشگاه اراک در آمریکا

  • کد خبر : 5773
  • 08 فروردین 1400 - 15:46
ثبت دومین اختراع محققان دانشگاه اراک در آمریکا
یک طرح پژوهشی از دانشگاه اراک در اداره اختراعات آمریکا به ثبت رسید.

به گزارش اراده نیوز ، دومین ثبت اختراع امریکای تیم تحقیقاتی دکتر علیرضا صلابت مورد تایید اداره ثبت اختراعات امریکا قرار گرفت.

این ثبت اختراع که در راستای کار تحقیقاتی دوره پسا دکتری دکتر فرید میرحسینی تحت راهنمایی دکتر صلابت و در رابطه با کاربرد نانوکامپوزیت‌های پلیمری به عنوان مکمل اسمز معکوس جهت پیش تصفیه آب و تولید آب نرم مورد استفاده صنایع است.

میرحسینی مخترع این طرح پژوهشی اظهار کرد: این نانوکامپوزیت به واسطه ساختار متخلخل سه بعدی عامل دار شده به واسطه یک اثر هم افزایی در حضور نانوذرات زئولیت باعث حذف املاح می‌شود.

وی با بیان اینکه دستاوردهای این طرح در تمامی صنایعی که نیاز به آب نرم برای تاسیسات و سیستم حرارتی برودتی، دیگ‌های بخار و برج‌های خنک کننده بویلر کاربرد دارد، یادآور شد: اداره ثبت اختراعات امریکا یکی از معتبرترین سازمان‌های تایید کننده اختراعات در دنیا است و این اختراع با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوری در اداره اختراعات امریکا ( US patent) به ثبت رسید.

اولین ثبت اختراع امریکای این گروه با عنوان “فیلترکارتریج های فتوکاتالیستی جهت حذف آلاینده‌های صنعتی و میکروبی” در سال ۲۰۱۸ بوده است که این طرح در سال ۲۰۲۰ مورد تایید رسمی اداره ثبت اختراعات امریکا قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5773

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.