11

توسط یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛ تولید انحصاری پوشش ضدسایش و خوردگی قالب‌های مسی صنعت فولاد

  • کد خبر : 5834
  • 17 فروردین 1400 - 9:32
توسط یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛ تولید انحصاری پوشش ضدسایش و خوردگی قالب‌های مسی صنعت فولاد
یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید پوشش‌های سرامیکی دمای بالا به‌روش ترمال اسپری شده که می تواند برای شرکتهای فولادی ارزش افزوده بالایی به وجود بیاورد.

به گزارش اراده نیوز ، رضا سلطانی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: در سیستم پوشش ترمال اسپری پودر مواد مذاب با سرعت بالا روی سطح قطعات پاشیده می‌شود که این پودر قطعات را در مقابل اکسیداسیون و خوردگی مقاوم می‌کند.

وی افزود: این پوشش نسبت به سایش و خوردگی برای قالب‌های مسی شرکت‌های فولادی نیز کاربرد دارد که ما تنها تولید کننده این محصول برای شرکت‌های بزرگ فولادی هستیم.

مدیر شرکت خاطر نشان کرد: هدف ما ارائه خدمات مناسب به صنایع در مواردی همچون خوردگی در دمای بالا، سایش در شرایط سخت و همچنین پوشش‌های سرامیکی برای حفاظت در دماهای بسیار بالا و یا عایق‌سازی الکتریکی قطعات توسط این پوشش‌های سرامیکی است.

وی ادامه داد: در اصل این پوشش می‌تواند محصول را نسبت به خوردگی و اکسیداسیون در دمای بالا مقاوم کند. این پوشش برای صنایع دیگری چون نفت، پتروشیمی، پالایش و توربین‌های گازی نیز کاربرد دارد؛ بنابراین طیف وسیعی از صنایع می‌توانند از این پوشش برای بالا بردن عمر قطعات خود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت در مورد واردات این محصول گفت: همچنان میزان قابل توجهی از این محصول به کشور وارد می‌شود اما ما توانستیم با یک شرکت فولاد همکاری داشته باشیم و آنها برای محافظت از قالب‌های خود که همگی وارداتی هستند از این پوشش استفاده می‌کنند که در این صورت عمر قالب آنها تا سه برابر افزایش می‌یابد. بنابراین این محصول برای شرکت‌های فولاد ساز ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

سلطانی در مورد میزان ظرفیت تولید شرکت نیز گفت: اگر بخواهیم وزن پوشش قطعات مختلف در سال را به عنوان ظرفیت تولید شرکت محاسبه کنیم سالانه بین ۵ تا ۱۰ تن از این مواد را بر سطح قطعات می‌پاشیم.

مدیرعامل شرکت در مورد برنامه‌های آینده شرکت به ورود در عرصه تولید قطعات فولادی اشاره کرد و گفت: تصمیم گرفتیم که در تولید قطعات و افزایش کارایی قطعات مورد نیاز صنعت فولاد ورود کنیم.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5834

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.