8

انتشار فایل‌های ویدئویی با مصرف کمترین حجم دیتا با کمک دانش بنیان‌ها

  • کد خبر : 5840
  • 18 فروردین 1400 - 9:15
انتشار فایل‌های ویدئویی با مصرف کمترین حجم دیتا با کمک دانش بنیان‌ها
یک شرکت دانش بنیان موفق به راه‌اندازی سرویس میزبانی ویدئو «ودو» یا به عبارتی انتشار فایل های ویدئویی با مصرف کمترین حجم دیتا شد، محصولی که نمونه داخلی آن با این کیفیت و کارکرد در ایران وجود ندارد.

به گزارش اراده نیوز ، علی خواجویی‌نژاد مدیرعامل این شرکت دانش بنیان روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار دانشگاه وآموزش ایرنا درمورد این دستاورد گفت: «ودو» یک پلتفرم آنلاین است که با آن می‌توان ویدئوهای خود را به صورت شخصی‌سازی شده میزبانی، تجزیه و تحلیل، مدیریت و منتشر کرد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر یک پلتفرم برای کسب و کارهای آنلاینی است که ویدئو به اشتراک می‌گذارند البته این پلتفرم مانند آپارات نیست که قابلیت دانلود داشته باشد و تنها مخاطب می‌تواند ویدوئو ثبت شده را مشاهده کند، در این صورت برای محتوای تولیدشده صاحبان کسب و کار امنیت بیشتری فراهم می‌شود.

این فعال در عرصه دانش بنیان ها یادآور شد: مخاطب متناسب با بسته که خریداری می‌کند فضای آنلاین برای آپلود فایل‌های ویدئویی خود خواهد داشت، بعد از آپلود یک آدرس اینترنتی داشته که در صورت نیاز می‌تواند لینک را در سایت شخصی خود یا فضاهای مجازی دیگر منتشر کند، این سرویس بیشتر برای کسب و کارهای آموزشی که یک حرفه یا تخصصی را از طریق ویدئو آموزش می‌دهند، بسیار کاربردی است.

خواجویی‌نژاد درمورد مزیت‌های «ودو» اظهارداشت: این پلتفرم دارای قابلیت‌های متنوعی چون ویدئو تعاملی است که کاربران می‌توانند مخاطبان خود را برای اطلاعات بیشتر، خرید یا انتشار محصولی خاص از ویدئو به بیرون از صفحه هدایت کنند، علاوه بر آن دارای قابلیت فشرده‌سازی فایل‌های ویدئویی است که می‌تواند ویدئوها را با فناوری مدرن فشرده‌سازی انحصاری‌ای که ایجاد کرده ایم به پایین‌ترین حجم ممکن بدون افت کیفیت برساند.

وی تصریح کرد: دیگر قابلیت‌های این پلتفرم تحلیل و گزارشگری ویدئو و سئویی بهتر است که در تحلیل ویدئویی کاربر می‌تواند تمام جزییات مربوط به تعداد بازدید، میزان بازدید و ده‌ها گزارش مختلف دیگر از ویدئوهای خود را دریافت کند، این پلتفرم به دلیل فناوری مدرن ذخیره‌سازی و انتشار متفاوت ویدئوها در موتورهای جستجو از سئوی بهتری نیز برخوردار است.

وی از رسیدن تعداد کاربران این پلتفرم به ۲ هزار نفر خبر داد و گفت: با توجه به کاهش حجم فایل‌های ویدئویی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، کاربران بیشتری به استفاده از این سامانه علاقمند شده‌اند زیرا با این فناوری مخاطبان حجم دیتای اینترنتی کمتری برای دیدن ویدئو مصرف می‌کنند، همچنین صاحبان کسب و کار با صرف هزینه کمتری می‌توانند فایل‌های خود را در فضای مجازی منتشر کنند، متقاضیان فضای اشتراکی مجازی برای ویدئو می‌توانند پکیج‌های اولیه که با ۵۰ گیگ فضا طراحی شده است را خریداری کرده و سپس به تدریج فضای خود را افزایش دهند.

این فناور، توسعه فناوری را برنامه آینده این شرکت دانش بنیان عنوان کرد و گفت: سرعت بهتر و مصرف دیتای کمتر و کیفیت بالاتر از جمله برنامه‌های زیرساختی‌ است که برای توسعه آن هدف‌گذاری کرده‌ایم، این محصول نمونه داخلی با این کیفیت و کارکرد ندارد و نسخه مشابه خارجی آن Wistia.com است که ما بسیاری از قابلیت‌های پلتفرم خود را از آن الگوبرداری کردیم اما به دلیل نرخ بالای ارز امکان استفاده از نسخه خارجی برای صاحبان کسب و کار ایرانی وجود ندارد بنابراین «ودو» می‌تواند مشکل دسترسی را برطرف کند.

خواجویی‌نژاد در مورد مزیت رقابتی این پلتفرم نسبت به نمونه‌های دیگر داخلی، به کیفیت بالای ویدئوها اشاره کرد و گفت: ودود بسیار بهتر و قابلیت‌های بیشتری مانند امکان درج زیرنویس، واتر مارک بر روی ویدئو و شخصی‌سازی سرویس بر اساس نیاز مشتری نسبت به دیگر سایت‌های آپلود ویدئو دارد، ما با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری روز دنیا از جمله فناوری چند رسانه‌ای، محصولات مبتنی بر مدیا را توسعه داده‌ایم.

وی درمورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: برای راه‌اندازی پلتفرم «ودو» از صندوق نوآوری و شکوفایی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات نمونه‌سازی دریافت و برای دریافت تسهیلات دیگر نیز برنامه‌ریزی کرده ایم.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5840

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.