10

ثبت بیش از ۸۹۰۰ محصول نانویی در بانک اطلاعات ستاد نانو

  • کد خبر : 5844
  • 18 فروردین 1400 - 10:06
ثبت بیش از ۸۹۰۰ محصول نانویی در بانک اطلاعات ستاد نانو
بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ محصول مبتنی بر نانو از ۶۳ کشور جهان در بخش محصولات بانک اطلاعات "استت" ‌نانو ثبت شده است.

به گزارش اراده نیوز ،  پایگاه داده “استت” ‌نانو کار خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرد و در ابتدا روی شاخص‌های ارزیابی علم و فناوری‌ نانو متمرکز بود. در این مسیر، استت‌ نانو اقدام به تعریف‌های شاخص‌هایی برای رتبه‌بندی کشورها کرد و بانک اطلاعاتی برای این منظور ایجاد نمود که این بانک‌ها به مرور به‌عنوان مرجعی برای ارزیابی کشورها، دانشگاه‌ها و صنایع در حوزه فناوری‌ نانو مورد استفاده قرار گرفت.

یکی از دستاوردهای پایگاه “استت” ‌نانو، ایجاد بانک محصولات است. در حال حاضر تعداد محصولات نانویی ثبت شده در این بانک به رقم ۸۹۸۲ محصول نزدیک شده است که این محصولات مربوط به ۲۵۲۰ شرکت از ۶۳ کشور جهان هستند.

یکی از مزیت‌های این بانک، امکان جستجو محصولات براساس حوزه‌های مختلف صنعتی است که شامل صنعت خودرو، کشاورزی، ساختمان، الکترونیک، محیط‌زیست، آرایشی و بهداشتی، صنایع غذایی، پزشکی، نفت و پتروشیمی، انرژی‌های تجدیدپذیر، ورزشی، نساجی و لوازم خانگی می‌شود. علاوه بر نانومحصولات، بانک‌های اطلاعاتی مربوط به نانومواد، استانداردها و حتی دانشگاه‌ها نیز در پایگاه استت ‌نانو موجود است.

ستاد ‌نانو بخش ویژه‌ای برای شاخص‌های ارزیابی دارد که در آن می‌توان براساس کشور، نانومواد و دانشگاه ارزیابی در حوزه فناوری ‌نانو را انجام داد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5844

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.