8

درمان یک ماهه زخم پای دیابتی از طریق تحریک الکتریکی/تجاری سازی ۴ نسل دستگاه نوارقلب

  • کد خبر : 5854
  • 19 فروردین 1400 - 8:23
درمان یک ماهه زخم پای دیابتی از طریق تحریک الکتریکی/تجاری سازی ۴ نسل دستگاه نوارقلب
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران علاوه بر تجازی سازی ۴ نسل از دستگاه نوار قلب، موفق به ساخت دستگاهی برای درمان زخم پای دیابتی شد که این دستگاه قادر است در مدت کوتاهی این نوع زخم‌ها را بهبود دهد.

بهگزارش اراده نیوز ، علی حیدرنژاد مدیر تحقیق و توسعه یکی از شرکت‌های دانش بنیان  با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را در حوزه تجهیزات پزشکی آغاز کرده است، گفت: در سال ۱۳۹۱ اولین دستگاه نوار قلب (الکتروکاردیوگرافی) ۶ کاناله خود را به بازار عرضه کرد.

وی با بیان اینکه پس از این محصول، مدل‌های دیگری از دستگاه الکتروکاردیوگرافی را عرضه کردیم، ادامه داد: دستگاه نوار قلب تک کاناله، سه کاناله و ۱۲ کاناله را یا تولید کردیم و یا در حال توسعه آنها هستیم.

حیدرنژاد با اشاره به محصولات جدید این شرکت، خاطر نشان کرد: دستگاه الکترو شوک اتوماتیک (AED) از جمله محصولات جدید ما است علاوه بر آن موفق به طراحی و توسعه دستگاه “هولترمانیتور شدیم.

به گفته این محقق، این دستگاه به بیمار متصل می‌شود و بیمار به منزل مراجعه می‌کند و طی ۲۴ یا ۴۸ ساعت از بیمار نوار قلب گرفته می‌شود.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان با اشاره به ساخت دستگاه PC بیس، گفت: این دستگاه همان دستگاه نوار قلب است که به کامپیوتر متصل می‌شود و با گرفتن نوار قلب، آن را بر روی کاغذ A۴ پرینت گرفت ضمن آنکه ذخیره سازی داده‌ها راحت‌تر خواهد بود، اتصال به سیستم‌های بیمارستانی برای سهولت در ذخیره سازی، امکان پذیر است.

وی با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه “پایا” در این شرکت، با تاکید بر اینکه این دستگاه مراحل اخذ مجوز از وزارت بهداشت را طی می‌کند، یادآور شد: این دستگاه به منظور درمان زخم‌های پای دیابتی طراحی شده است.

حیدرنژاد در این باره توضیح داد: پای افراد مبتلا به دیابت،دچار نوعی زخم می‌شود که درمان آن بیش از یک ماه زمان نیاز دارد ولی این دستگاه از طریق تحریک االکتریکی موجب می‌شود که روند درمان زخم کوتاه‌تر شود.

به گفته وی اگر با استفاده از پانسمان‌های ویژه درمان زخم پای دیابتی ۳ تا ۴ ماه زمان نیاز داشته باشد ولی این دستگاه روند درمان را کوتاه‌تر خوهد شد.

حیدرنژاد تاکید کرد: با استفاده از پانسمان‌های معمولی و استفاده از این دستگاه در مدت یک ماه تا یک ماه و نیم زخم بهبود می‌یابد.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت با اشاره به وضعیت تجاری سازی محصولات دانش بنیان این شرکت، خاطر نشان کرد: ما تاکنون ۴ نسل از دستگاه‌های نوار قلب تولید شده در این شرکت را تجاری سازی کردیم و دستگاه ۱۲ کاناله الکتروشوک و هولتر در حال تحقیق و توسعه است و به زودی نمونه اولیه دستگاه الکترو شور به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته این محقق برای محصولات تولیدی این  شرکت استاندارد CE‌دریافت شده است.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5854

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.