7

راه‌اندازی سایت تحلیل پتنت و آشنایی با اختراعات، علائم تجاری و طرح‌های صنعتی

  • کد خبر : 5876
  • 22 فروردین 1400 - 9:26
راه‌اندازی سایت تحلیل پتنت و آشنایی با اختراعات، علائم تجاری و طرح‌های صنعتی
به منظور آشنایی محققان و فناوران با دارایی‌های فکری، اختراعات، علامت تجاری و طرح صنعتی سایتی با عنوان دارکوب، توسط شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی راه‌اندازی شد.

به گزارش اراده نیوز ، بیژن نصیری اعظم، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه ارائه خدمات ملی و بین‌المللی در زمینه مالکیت فکری، ثبت اختراعات و علائم تجاری در زمینه‌های فعالیتی این شرکت است گفت: ارائه آموزش‌های تخصصی در زمینه ثبت اختراع، علائم تجاری و طرح‌های صنعتی از حوزه های مورد فعالیت این شرکت است و مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان باید بدانند این آموزش‌ها در آینده کسب و کار آنها اهمیت دارد و درصورت سهل‌انگاری و یا نادیده گرفتن این آموزش‌ها ممکن است ایده ها و طرح‌های آنها مورد سو استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های حضوری و آنلاین در زمینه حقوق و مالکیت فکری توسط این شرکت گفت: با توجه به شرایط کرونا، دوره‌های مختلف آموزشی و همچنین مشاوره‌های مختلف در این حوزه به صورت آنلاین و آفلاین در قالب تولید محتوا  به جامعه هدف ارائه می‌گردد. شرکت نوفن حامی البرز، یکی از کارگزاران صندوق نوآوری و شکوفایی است؛ بین ۷۵ تا۹۰ درصد هزینه‌هایی را که شرکت‌های دانش‌بنیان برای حفظ دارایی‌های فکری‌های در سطح ملی و بین‌المللی انجام می‌دهند، توسط صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت بلاعوض پرداخت می‌گردد.

نصیری اعظم افزود: یکی از فعالیت‌های این شرکت ارائه خدمات مربوط به پتنت است. تلاش این موسسه همواره براین است که درصورت وجود سرمایه گذار از یک سو و مخترع و صاحب ایده از سوی دیگر ،شرایطی را فراهم کند که آنها بتوانند در مسیر سرمایه‌گذاری مشترک گام بردارند.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به حمایت‌های موثر پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی از شرکت‌های دانش بنیان و فناور گفت: پارک علم و فناوری البرز بستر و زمینه تعامل سازنده‌ای را با بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی فراهم نموده که این شرایط به توسعه فعالیت‌های این شرکت‌ها کمک می‌کند. نشر اطلاعات مربوط به اختراعات، نوآوری‌ها و فناوری‌ها یکی از نیازهای مهم محققان است و این موسسه سایتی را با عنوان دارکوب (https://darkob.co.ir) راه‌اندازی کرده تا محققان، مخترعان و فناوران کشورمان برای آشنایی با این فناوری‌ها و نوآوری ها به این سایت مراجعه نموده و از اطلاعات مورد نیاز در این حوزه بهرمند شوند.

براساس اعلام روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، این موسسه خدماتی را در زمینه مشاوره کارآفرینی فناورانه به متقاضیانی که می‌خواهند کسب کار خود را با کمک فناوری راه‌اندازی کنند، ارائه می‌دهد. موضوعات قابل ارائه شامل مشاوره ثبت اختراع ملی و بین‌المللی، استقرار در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری است و این مشاوره‌ها به دو صورت حضوری و غیر حضور قابل ارائه است.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5876

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.