به گزارش اراده نیوز ؛ این محصول در دو مدل قابل حمل با وزن فوق سبک و همچنین با قابلیت متصل به برق شبکه طراحی و ساخته شده است که در سیستم متصل به برق شبکه، با استفاده از تکنولوژی سوئیچینگ استاتیکی تعبیه و طراحی شده است، که سبب میشود با کمترین ابعاد، حجم و بالاترین کیفیت، برق خروجی تولید شود.
بر اساس این گزارش، برخی استارترهای وارداتی و برخی ترانسهای دستگاههای دیگر به عنوان سیستم استارتر استفاده میشدند، که استاندارد نبوده و هیچ گونه سیستم حفاظتی نداشتند. به همین دلیل، شرکت آرمان الکترو پیشروگستر، با اتکا به دانش روز، اولین استارتر قابل اتصال به برق شبکه، با کیفیت ولتاژ خروجی بر اساس استاندارد ۷۰۴ را ارائه کرد.
نکته حائز اهمیت در مورد استارترهای قابل حمل، فوق سبک بودن آن است. استارترهای قبلی موجود در کشور، دارای وزنی بالغ بر ۴۰ کیلوگرم بودند که برای استارتر هلیکوپترهای بزرگ همانند بل ۲۱۴ نیاز به اتصال سری دو عدد از این سیستم وجود داشت که وزنی بالغ بر ۸۰ کیلوگرم را ایجاد میکرد. به همین دلیل این عامل سبب میشد که استفاده از این نوع سیستمهای استارتی قابلیت پرتابل بودن را از دست دهد. همچنین اینکه سیستمهای قدیمی دارای سیستم قطع کننده دستی بودند که این موضوع نیز در نمونه حاضر مرتفع شده و تمام ساختار آن توسط کنترل کنننده ها و رلههای طراحی شده پیاده سازی میشود.
این گزارش میافزاید؛ بنا به استعلام انجام شده از شرکت های خارجی (انگلستان و آمریکا) نمونه هر استارتر قابل حمل، بدون سیستم شارژر و متعلقات، بالغ بر ۸۰۰۰ دلار است و تنها قابلیت استارت دو هلیکوپتر و یا هواپیما را دارد، این در حالی است که سیستم تعبیه شده توسط شرکت مستقر در پارک علم و فناوری اردبیل؛ حداقل ۱۵ بار عملیات استارت را انجام میدهد. از این رو، تنها در زمینه استارترهای قابل حمل، رقمی بالغ بر ۱۰۰۰۰ دلار (با احتساب هزینه خرید متعلقات) به ازای هر دستگاه صرفه جویی ارزی شده است و این رقم در مقایسه با تعداد مورد نیاز برای کل کشور، رقمی هنگفت خواهد بود.
نکته دیگر قابل ذکر در این طراحی، پشتیبانی و تامین قطعات است که این شرکتها هیچگونه ضمانتی ارائه نمیدهند، در حالی که محصولات شرکت آرمان الکترو، دارای حداقل ۵ سال گارانتی هستند و کلیه قطعات و تجهیزات جانبی به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار میگیرد.
گفتنی است؛ تکنولوژی های مورد استفاده در ساخت دستگاه شامل سیستم کنترل شبکه عصبی، سیستم طراحی و ساخت ترانس بر اساس شبیه سازی مکسول، برنامه نویسی به سه زبان مختلف، استفاده از دو سیستم میکروپروسسوری متفاوت به منظور افزایش فرکانس و کاهش ریسک خطا در سیستم ، استفاده از PLC، استفاده از سیستم سوئیچینگ استاتیکی ( بروزترین تکنولوژی روز) و استفاده از درایورهای طراحی شده توسط شرکت که ایزوالسیون کامل سیستم قدرت و کنترل را پیاده سازی نموده است، میباشد.