10

صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر افتتاح شد

  • کد خبر : 5901
  • 24 فروردین 1400 - 10:05
صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر افتتاح شد
صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر با سرمایه اولیه ۱۰ میلیارد تومانی با حضور دکتر وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش اراده نیوز ، دکتر علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم افتتاح صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر ایجاد نظام تامین مالی نوآورانه را یکی از اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد و گفت: شرایط شرکت‌های دانش‌بنیان با ۸ سال گذشته قابل مقایسه نیست. مکانیزم‌های مشخصی که این شرکت‌ها در آن فعالیت می‌کنند، مشخص و اجرایی شده است. علاوه بر نظام کارکردی، نظام مالی این شرکت‌ها نیز با ابزارهای طراحی شده متنوع و به‌روز شده است. 

وی افزود: در همه گزارش‌های اقتصادی در حوزه کسب و کار همواره اولین مشکل کسب و کارها بحث تامین مالی است که فارغ از دارایی‌های مالی، شرکت به یک جریان نقدینگی یا سرمایه در گردش نیاز دارد.

وحدت ادامه داد: در نظام بورسی ۸ صندوق جسورانه بورسی با سرمایه ۹۰۰ میلیارد تومان و با مشارکت ۴۰ تا ۶۰ درصدی صندوق نوآوری برای حمایت از استارت‌آپ‌های کوچک تشکیل شده است. صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند مدیران این صندوق‌های بورسی را دعوت کرده و مانند رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» مجموعه‌های فناور مناسب را برای سرمایه گذاری به آنها معرفی کنند. شیوه کار صندوق‌های جسورانه بورسی نیز به این شکل است که سرمایه‌گذاری می‌کنند و سهام می‌خرند. ما نیز هیچ مداخله‌ای در اقدامات آنها نداریم و فقط در طرح‌ها سرمایه‌گذاری کردیم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: از این ۸ صندوق بورسی ۴ صندوق پذیره‌نویسی کرده‌اند. این صندوق‌ها محدودیت دانش بنیانی ندارند و ظرفیت بسیار خوبی برای شرکت‌هایی هستند که به سرمایه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز دارند. همچنین اوراق نوآوری نیز در شورای عالی بورس با برند نوآوری تصویب شده که صندوق نوآوری نقش رکن ضامن این شرکت‌ها را ایفا می‌کند و در حال حاضر ۵ پرونده آماده ارائه در بورس داریم.

وی در ادامه بر ظرفیت صندوق‌های پژوهش و فناوری در تامین مالی حوزه نوآوری در کشور تاکید کرد و گفت: در گذشته تنها در ۱۳ استان این صندوق‌ها شکل گرفته بودند، اما امروز در تمام استان‌های کشور صندوق پژوهش و فناوری داریم. ما در صندوق نوآوری از این صندوق‌های پژوهش با اعطای خط اعتباری حمایت می‌کنیم و انتظار داریم که هیچ درخواست زیر ۵۰۰ میلیون تومان در هیچ استانی باقی نمانده و به صندوق نوآوری نیز مراجعه نکنند.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، رییس صندوق نوآوری  شکوفایی در پایان به اختصاص خط اعتباری اولیه ۱۰ میلیارد تومانی برای صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر تا سال آینده اشاره کرد و گفت: تسهیلات و خط اعتباری اولیه را ظرف یک ماه آینده هزینه کنید تا جزو عملکرد شما وارد شود تا پس از آن تسهیلات جدیدتری به شما اعطا شود.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5901

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.