15

صادرات دستگاهی که در ۲۰ دقیقه ویروس کرونا را از بین می‌برد

  • کد خبر : 5904
  • 25 فروردین 1400 - 8:43
صادرات دستگاهی که در ۲۰ دقیقه ویروس کرونا را از بین می‌برد
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه پلاسما سرد و نانو فناوری دستگاه تصفیه هوایی با قیمت یک دهم نمونه آمریکایی را عرضه کردند که در مدت ۲۰ دقیقه قادر به از بین بردن ویروس کرونا است و به گفته آنها این دستگاه به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

به گزارش اراده نیوز ، فرشته طباطبایی قمی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تمرکز تحقیقاتی این شرکت را پلاسمای سرد عنوان کرد و گفت: پلاسما حالت چهارم ماده است و توسعه این فناوری به حفظ محیط زیست زمین کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما بعد از تحقیقات گسترده در حال نفوذ فناوری پلاسما سرد به بخش‌های صنعتی هستیم، اظهار کرد: اولین صنعتی که وارد شدیم، صنعت بهداشت و درمان است. طراحی و تولید دستگاه‌های تصفیه و ضدعفونی کننده هوا بر مبنای پلاسما سرد از جمله محصولات این شرکت دانش بنیان در این حوزه است که مجوزهای آن از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت شده است.

طباطبایی با اشاره به جزئیات تصفیه و ضد عفونی کننده هوا، ادامه داد: برای هوا دستگاه‌های “تهویه”، “ضد عفونی کننده هوا” و “تصفیه هوا” وجود دارد. تصفیه هوا همان دستگاه‌های هواساز است که در همه خانه‌ها استفاده می‌شود و دستگاه‌های ضد عفونی کننده هوا نیز در جایگاه بالاتر از دستگاه‌های تصفیه هوا قرار دارد؛ چرا که در دستگاه تصفیه هوا تنها ذرات آلوده را جذب می‌کنیم، ولی دستگاه‌های تصفیه کننده ذرات آلوده موجود در هوا را از بین می‌برد.

وی اضافه کرد: در دستگاه تصفیه هوای مبتنی بر پلاسما هیچ ماده دیدنی ندارد، بلکه مبنای این دستگاه الکترونیکی است. این دستگاه دارای محفظه‌ای است که هوا را مکش می‌کند و در داخل دستگاه طی فرآیندی شبیه رعد و برق، میکروارگانیسم‌ها و ذرات آلوده موجود در هوا را از بین می‌برد و در انتها هوای پاک را خارج می‌کند.

طباطبایی با بیان اینکه این نوع دستگاه‌ها نمونه‌های خارجی دارند و از سال ۲۰۱۳ در دنیا کاربردی شده‌اند، خاطر نشان کرد: این دستگاه قادر است کلیه میکروارگانیسم‌های هوا را حذف کند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در این باره توضیح داد: میکروارگانیسم‌ها شامل باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و هرچیزی که در خانواده میکروارگانیسم‌ها قرار دارند، دارای یک لایه لیپیدی هستند و یون‌هایی که از دستگاه ساطع می‌شوند، لایه لیپیدی این میکروارگانیسم‌ها را محاط و پروتئین آن را خارج می‌کند و با خارج شدن ماده پروتئینی، میکروارگانیسم‌ها کارایی خود را از دست خواهند داد.

این محقق حذف بوهای نامتبوع را از قابلیت این دستگاه نام برد و یادآور شد: ما این دستگاه را در بخش‌های صنعتی مورد آزمایش قرار دادیم و مشاهده کردیم که قادر به حذف ۸۰ درصدی آلاینده‌های صنعتی است.

طباطبایی با اشاره به قابلیت‌های این دستگاه در حذف ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: در زمینه حذف ویروس کرونا از دانشگاه صنعتی اصفهان تاییدیه آن نیز اخذ شده است.

به گفته وی این دستگاه تصفیه هوا، قادر به حذف ویروس کرونا در کمتر از ۲۰ دقیقه با کارایی بالای ۹۰ درصد است.

طباطبایی با بیان اینکه دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده پلاسمای سرد این شرکت قابلیت پاک‌سازی ۶۰ تا ۱۶۰ مترمربع را دارد، اظهار کرد: بر اساس استانداردها باید میزان پاک سازی دستگاه به متر مکعب ذکر شود که بر این اساس این دستگاه در مساحتی به وسعت ۵۰۰ مترمکعب امکان پاک سازی هوا را دارد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۳۵۰ دستگاه از این محصول را به فروش رساندیم، افزود: تاکنون ۲ پارت صادراتی به کشورهای همسایه داشتیم و نمونه‌های این دستگاه به کشورهایی چون عمان، ترکیه و قطر صادر شده است و نمونه‌هایی نیز برای تست به کشورهای قطر و ترکیه جهت سفارش ارسال شده است.

طباطبایی با تاکید بر اینکه در فیلترهای دستگاه از نانو الیاف استفاده شده است، اظهار کرد: قیمت این محصول یک دهم نمونه آمریکایی است.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5904

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.