12

رونمایی از طرح های هوشمندسازی شهرداری تهران

  • کد خبر : 5930
  • 03 اسفند 1399 - 20:23
رونمایی از طرح های هوشمندسازی شهرداری تهران
از 11 پروژه هوشمندسازی شهرداری تهران و نسخه جدید سامانه "تهران من" رونمایی شد.

به گزارش اراده نیوز؛ شهردار تهران در آیین رونمایی از ۱۱ پروژه‌ هوشمندسازی شهرداری تهران، نسخه جدید سامانه «تهران من» و جشن سه میلیونی شدن کاربران این سامانه  با تاکید بر ابرپروژه بودن هوشمندسازی برای شهرداری تهران، شهروند محور بودن فعالیت‌های شهرداری را مهم توصیف کرد و گفت: ضمانت اجرایی همه این سامانه‌ها به رضایتمندی استفاده شهروندان از این سرویس‌ها بستگی دارد.
حناچی با اشاره به افزایش کارایی فضای نرم افزاری شهرداری تهران با گشایش این پروژه‌ها گفت: به این ترتیب مراجعات مردم به شهر و سفرهای غیرضروری آنها کاسته می شود و به میزانی که این بخش‌ها فعال شود نیاز به مسیرهای جدید و سرمایه گذاری‌های سنگین‌تر خواهد بود.
شهردار تهران اضافه کرد: امروزه هوشمندسازی شهرها یک الزام است و تهران هوشمند یک مگا پروژه است و همان طور که به مردم تهران و اعضای شورا قول داده بودیم این مهم را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
او همچنین ابراز امیدواری کرد که بسترهای رشد کسب و کارهای استارتاپی و شرکت‌های فناورانه تقویت شود و سپس با بیان اینکه رتبه شهرداری تهران در عرصه‌های رقابتی بهبود یافته، افزود: رویکرد شهروند محوری و انسان محوری مانند سامانه ناشنوایان برای اعلام آتش سوزی از موضوعاتی است که شهرداری پیگیری می‌کند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران نیز در این مراسم با اعلام خبر کسب رتبه اول سامانه «تهران من» در جشنواره وب و موبایل ایران گفت: برنامه تهران هوشمند به صورت ساختارمند جلو رفته و تمام پروژه‌های این برنامه دارای هدف، متولی و شناسنامه هستند. مسیر رو به جلوی هوشمندسازی تهران با توجه به شرایط ناشی از کرونا و تاکیدات شهردار تهران مبنی بر اولویت و الزام بودن این موضوع، در سال جاری شتابان شده است.
فرجود با تاکید بر اینکه ریل‌گذاری تهران هوشمند با توجه به زیرساخت‌ها و یکپارچگی نرم‌افزارها انجام شده است، افزود: در مسیر هوشمندسازی تهران، بازخورد گرفتن دائم از شهروندان را مدنظر قرار دادیم و از در معرض نظر مردم قرار گرفتن هیچ پرهیزی نداشتیم.
مدیرعامل سازمان فاوا در پایان از ارتقای کیفیت و کمیت خدمات، نهادینه‌سازی حکمروایی هوشمند و استفاده از فناوری‌های نو به عنوان رویکردهای هوشمندسازی شهر نام برد و تصریح کرد: شهرداری تهران ریسک استفاده از فناوری‌های جدید را پذیرفت ولو اینکه این فناوری‌ها برای ما چالش‌هایی هم ایجاد کند. در این مسیر، تغییر فرهنگ و تحول درون شهرداری جدی بوده و در پیاده‌سازی برنامه‌ها گام به گام جلو رفته‌ایم.
بهاره آروین، عضو شورای شهر تهران در این نشست با بیان این‌که پروژه هوشمندسازی و الکترونیک کردن فرایندها در دوره جدید مدیریت شهری شعاری و نمایشی نبوده است، گفت: سامانه تهران من که در جشنواره وب و سامانه رتبه نخست را کسب کرده سبب شده تا دسترسی شهروندان به خدماتی که شهرداری ارایه می‌کند، آسان و همه خدمات یک‌جا و از یک درگاه واحد ارایه شود.
به گفته رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران؛ پروژه های «تهران هوشمند» بسیار زیاد هستند؛ اما تمرکز بر پروژه‌هایی گذاشته شده که در همین مدت کوتاه باقی مانده به ثمر بنشیند. آنچه که امروز رونمایی می‌شود نتیجه پیگیری و تلاش شهرداری تهران است و امیدوارم این ثمره به حوزه مربوط با شهروندان هم برسد. کما اینکه پروژه‌های شهر هوشمند افتتاح شده، نمایشی نبوده و واقعی انجام شده است.
آروین ادامه داد: نمونه پروژه‌ای که پس از ۱۲ سال از عمرش در دوره مدیریت جدید شهری ارتقا پیدا کرد، سامانه ۱۳۷ است که تا چند سال قبل به صورت تلفنی شهروندان پیام خود را ثبت می‌کردند؛ اما حالا در دوره مدیریت جدید شهری ارتقا پیدا کرد تا دسترسی شهروندان به همه خدمات شهرداری آسان شود. از طرف دیگر شهرداری تهران در ارایه خدمات الکترونیک خود، انحصارگر نبوده امکان استفاده از خدماتش در سایر نرم افزارها را هم فراهم کرده است. این عضو شورای شهر تهران، پروژه‌های اولویت‌دار را به عنوان تحول دیجیتالی شهرداری تهران عنوان و هدف اصلی این پروژه‌ها را تمام الکترونیک کردن فرایندهای درون شهرداری بیان کرد.
آروین با بیان این‌که رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی نشان داد که کارها در حد همایش باقی نمانده است، توضیح داد: شهرداری تهران پیش از هر کاری باید خود را هوشمند می‌‌کرد و الکترونیک کردن تمام فرایندها سبب کاهش هزینه‌ها و حذف گلوگاه‌های فساد می‌شود.
در این مراسم با حضور مدیران عامل و نمایندگان سازمان‌های پیشگیری و مدیریت بحران، بهشت زهرا (س)، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز، شرکت شهر سالم، سازمان پسماند، مدیریت بافت و بناهای تاریخی، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از سامانه‌های الکترونیک سلامت، مدیریت الکترونیک مناقصات شهرداری تهران، مرکز عملیات بحران، خدمات الکترونیک بهشت زهرا (س)، نهال (ویژه فضاهای سبز)، ردیابی و مدیریت ناوگان (سرنا)، مدیریت بافت و بناهای تاریخی، نسخه جدید پرتال شهردار، مدیریت دستفروشان (سامان بازار)، ساماندهی مشاغل و کیوسک‌های شهری رونمایی شدند.//خبرنگار:فاطمه ابراهیمی راد

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5930

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.