8

با تلاش یک مجموعه فناور آزمایشگاهی صورت گرفت سنجش خواص آنتی‌باکتریال ضدعفونی‌کننده‌ها و ماسک‌ها در بحران کرونا

  • کد خبر : 5982
  • 30 فروردین 1400 - 9:33
با تلاش یک مجموعه فناور آزمایشگاهی صورت گرفت سنجش خواص آنتی‌باکتریال ضدعفونی‌کننده‌ها و ماسک‌ها در بحران کرونا
یک مجموعه فناور آزمایشگاهی خدمات سنجش کیفیت تولیدات مقابله با کرونا از جمله آزمون‌های خاصیت آنتی باکتریال تجهیزات و مواد ضد عفونی کننده و نساجی را ارائه می‌دهد.

به گزارش اراده نیوز ، با شیوع ویروس کرونا و نیاز جدی کشور به تولید تجهیزات و مواد ضدعفونی کننده، ماسک‌ها و مواد اولیه دیگر الزامات مقابله با این بیماری، بسیاری از شرکت‌های دانش ‌بنیان و فناور دست به کار شدند و در مسیر تامین این نیازها با تولیدات ایران‌ساخت گام برداشتند.

اما مهم‌تر از تولید این محصولات، کیفیت ‌سنجی و آزمون کارآمدی آن‌ها بود که به کمک آزمایشگاه‌های فعال در این حوزه ممکن شد. در همین راستا، بسیاری از مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، زمینه‌های لازم را برای ارائه این خدمات ایجاد کردند تا روند تولید محصولات و تجهیزات با کیفیت و کارآمد حوزه سلامت، شتاب بگیرد.

همراه با اولویت‌های کشور و با هدف تامین نیازها در این حوزه، سال گذشته یکی از آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، ارائه خدمات تخصصی در حوزه کرونا را به عنوان اصلی‌ترین محورهای فعالیت خود قرار داد.

این مجموعه فناور آزمایشگاهی به یاری واحد تحقیق و توسعه خود، ارائه خدمات آزمون‌های تخصصی در این حوزه را آغاز کرد و توانست خدمات متنوعی چون آزمون‌های خاصیت آنتی باکتریال مواد ضد عفونی کننده دست، سطوح، نساجی و دیگر فرآورده‌های حساس در حوزه پیشگیری از ابتلا به کرونا را ارائه دهد.

این مجموعه فناور آزمایشگاهی، آزمون‌های خاصیت آنتی باکتریال دستگاه‌های تولید بخار ضد عفونی‌کننده، ‌گاز ازون و پلاسما، تونل‌های ضدعفونی کننده، اشعه یو وی و دیگر تجهیزات ضدعفونی را انجام می‌دهد؛ در همین راستا و با توجه به نیاز کشور، آزمون ماسک‌های پزشکی‌ نیز در دستور کار قرار گرفت که در ابتدا آزمون‌های شمارش میکروبی، صحه‌گذاری استریلیتی و آنتی باکتریال برای ماسک‌ها انجام می‌شود.

بر اساس اعلام پایگاه شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، همچنین با توجه به استاندارهای بین‌المللی، می‌بایست آزمون‌های تخصصی قابلیت تنفس، الزامات فیزیکی، پالایش باکتری و پالایش ذرات برای تمامی ماسک‌ها انجام می‌شد که آزمون الزامات فیزیکی قابل انجام بود، اما سایر آزمون‌ها به دستگاه‌های تخصصی نیاز داشت که واردات این دستگاه، مستلزم صرف هزینه‌های هنگفت ارزی بود، ناظر به همین نیاز، تلاش شده است تجهیزات مورد نیاز این حوزه طراحی و ساخته شود.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5982

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.