10

ساخت فیلترهای نانویی برای رفع مشکل آلودگی آب شرب

  • کد خبر : 6109
  • 22 اردیبهشت 1400 - 13:44
ساخت فیلترهای نانویی برای رفع مشکل آلودگی آب شرب
شرکت فناور گواراب فیلترهای نانویی را تولید کرده است که هرگونه قارچ و باکتری را در آب را از بین می‌برد.

 

آب شرب با توجه به قرار گرفتن در معرض عوامل آلاینده و باکتریایی می‌تواند منشأ بسیاری از بیماری‌ها باشد که نانوفیلترها این مشکل را حل می‌کنند.

با استفاده از فیلترهای نانویی آنتی‌باکتریال این شرکت نیاز به پرتوهای فرابنفش نیست و فیلترهای نانویی می‌توانند عوامل بیماری‌زا را از بین ببرند.

در فیلتر‌های نانویی ایران‌ساخت، با قرار دادن عامل ضدباکتریایی یا بایوساید در ساختار فیلتر، خطر آلودگی سطوح به انواع باکتری و میکروارگانیسم‌ها بسیار کاهش می‌یابد.

از جمله باکتری‌هایی که سطوح فیلتر تصفیه آب آنتی‌باکتریال از رشد آن‌ها ممانعت به عمل می‌آورد و مانع رشد و تکثیرشان می‌شوند، می‌توان به استافیلوکوکوس اورئوس و اشرشیاکلی است. در صورتی که سطوح فیلتر در مجاورت با آب شرب به باکتری‌های مذکور آلوده شود می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی مصرف‌کنندگان به همراه داشته باشد.

در این فیلترها، کلر و کربن از آب جدا می‌شوند و از آنجایی که کلر خاصیت گندزدایی دارد، با حذف آن فرصت مناسبی برای رشد باکتری‌ها به وجود می‌آید. فیلتر نانویی ایران‌ساخت شرکت گواراب می‌تواند این میکرواورگانیسم‌ها را از بین ببرد.

با وجود این فیلتر دیگر نیازی به فیلتر اشعه فرابنفش در دستگاه تصفیه آب نیست. فیلترهای یادشده، با تاباندن نور فرابنفش به آب، باکتری و میکروارگانیسم‌ها را از بین می‌برد اما به‌دلیل قیمت بالای نور فرابنفش، مقرون به‌صرفه نیست.

این فیلترهای نانویی به دلیل وجود نانوذرات، از ویژگی ضد باکتری برخوردار هستند و علاوه بر حذف عوامل بیماری‌زا، به حذف رنگ، بو و مزه بد آب کمک می‌کنند.

نانوذرات یک عامل ضدمیکروبی قوی هستند که می‌تواند باعث از بین رفتن طیف وسیعی از میکروب‌ها شود.

آن‌ها به دیواره سلولی باکتری چسبیده و این عوامل بیماری‌زا را از بین می‌‌برند.

اثر ضدباکتریایی ذرات به‌طور چشمگیری در بعد نانومتری افزایش می‌یابد، به‌ طوری‌که نانوذرات قادر به از بین بردن بیش از ۶۵۰ نوع باکتری هستند.

این شرکت فناور، در حال حاضر فیلترهای نانویی آنتی‌باکتریال و  واشرهای آنتی‌باکتریال را در لیست محصولات نانویی خود دارد. این فیلتر و واشر آنتی‌باکتریال بر پایه موادی قرار داده شده تا مانع رشد هرگونه میکروارگانیسم و باکتری‌ها را بر روی بدنه و ساختار خود شوند.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6109

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.