12
در سال 99 ؛

بازگشت بیش از ۳۰۰ فارغ‌التحصیل ایرانی دانشگاه‌های برتر دنیا

  • کد خبر : 6112
  • 22 اردیبهشت 1400 - 14:24
بازگشت بیش از ۳۰۰ فارغ‌التحصیل ایرانی دانشگاه‌های برتر دنیا
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: سال 99 با وجود شیوع بیماری کرونا بیش از 300 نفر از فارغ‌التحصیل ایرانی دانشگاههای مختلف جهان همکاری‌ با مراکز علمی داخلی را آغاز کردند.

بر اساس این گزارش ، با وجود همه پیش‌بینی ها مبنی بر کمرنگ شدن سطح همکاری‌ها و بازگشت نخبگان به کشور، بیش از ۳۰۰ نفر از فارغ التحصیلان ایرانی ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا از طریق برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور«connect.isti.ir»   همکاری خود را با مراکز علمی و فناوری داخلی آغاز کردند که نسبت به سال ۹۸ تقریبا ۲ برابر شده است.

همچنین سال ۹۹ در قالب این برنامه، به صورت ویژه نشست‌های مجازی با متخصصان و محققان ایرانی مقیم کانادا، امریکای شمالی و برخی کشورهای اروپایی با هدف معرفی برنامه‌های معاونت علمی و فناوری و بنیاد ملی نخبگان با محوریت طرح‌های و برنامه‌های حمایتی در حوزه مربوط به کرونا برگزار شد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزوده است: برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور کمک کرده است تا پروژه های مختلفی در حوزه‌های زیست فناوری، دارو، واکسن و همچنین فناوری اطلاعات ( هوش مصنوعی، بیگ دیتا و …) تعریف شود.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.