5

ساخت دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب و عروق

  • کد خبر : 6273
  • 31 شهریور 1400 - 13:42
ساخت دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب و عروق
متخصصان کشورمان موفق به ساخت دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب و عروق شده اند تا بی‌نظمی‌ کارکرد قلب در افراد زود هنگام تشخیص داده شود.

این دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب و عروق را انجام می دهد و قادر است مولفه های اصلی عملکرد قلب مانند نوار قلب، فشار خون و سیگنال پی پی جی را اندازه گیری و ثبت کند.

به گزارش پایگاه خبری اراده نیوز ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: هوش مصنوعی یکی از فناوری‌های به کار رفته در این محصول ایران ساخت است که در آن با استفاده از این فناوری سیگنال های ثبت شده توسط دستگاه تحلیل می شود و هر گونه بی نظمی قلب تشخیص داده می شود.

بر اساس این گزارش ، یک ویژگی خوب این محصول قابلیت اشتراک گذاری گزارش های الگوریتم هوش مصنوعی با پزشکان آن هم به آسانی است.

در توسعــه فنی این محصول از دانــش و تخصــص ســخت افزار و نرم افــزار بــرای طراحــی و ســاخت مدارهــای الکترونیکــی و توســعه برنامه هــای قابل اجــرا توســط پردازنده هــای روی بردهــای الکترونیکـی اسـتفاده شـده اسـت.

همچنیـن بـا اسـتفاده از فنـاوری اطلاعات امـکان توسـعه برنامـه کاربـردی، برنامه هـای راه انـدازی و پشـتیبانی سـرور و الگوریتم هـای هـوش مصنوعـی بـرای تشـخیص بی نظمــی قلــب فراهــم شــده اســت.

بیماران مبتلا به بی نظمی های قلب و فشار خون با استفاده از این دستگاه به راحتی می‌توانند ثبت و پایش سیگنال ها را انجام دهند و سپس برای درمان اقدام کنند.

اسـتقبال مـردم از پلتفرم هـای ویزیـت آنلاین نشـان می دهـد کـه مـردم ترجیـح می دهنـد تشـخیص و درمـان بیمـاری در منـزل انجـام شـود.

تولید این محصول ارزش هایـی را خلـق می کنـد و سـه دسـتگاه بـه قیمـت تقریبـا یـک دسـتگاه ارائـه می شـود.

طبق این گزارش، بـا توجـه بـه قابلیـت تشـخیص هوشـمند مشـکلات قلبـی بـر پایـه هـوش مصنوعـی، نقـش علــوم شــناختی در ایــن محصــول مشــهود اســت.

همچنیــن ســازندگان از فنــاوری اطلاعــات در بخــش حســگر دســتگاه، ثبــت ســیگنال و انتقــال داده هــای ثبت شــده بــه موبایــل و ســرور اســتفاده کرده انــد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6273

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.